کد خبر: ۲۲۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 20
نارگیل حاوی اسیدهای چرب مفیدی است که برای درمان بسیاری از مشکلات سلامتی و عارضه های پوستی از آن استفاده می شود
شفاآنلاین>سلامت>  نارگیل حاوی اسیدهای چرب مفیدی است که برای درمان بسیاری از مشکلات سلامتی و عارضه های پوستی از آن استفاده می شود.

به گزارش شفاآنلاین، در ادامه مطلب با خواص روغن نارگیل آشنا می شویم:‌

افزایش کاسترول خوب : کلسترول بد در بدن باعث تشکیل چربی، اسنداد شریان ها و مشکلات قلبی و عروقی در پی آن می شود. در حالی که روغن نارگیل حاوی چربی اشباع شده است و با مبارزه با کلسترول بد در بدن، سطح کلسترول خود و مفید را افزایش می دهد.

رفع خشکی پوست : از روغن نارگیل به عنوان یکی از بهترین درمان های مشکلات پوستی رایج مثل اکزما و حشکی استفاده می شود. قدرت مرطوب کنندگی این روغن و خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی که دارد، این روغن را به یکی از دوست داران پوست تبدیل کرده است.

تقویت عملکرد مغز :‌ روعن نارگیل به ببود عملکرد مغز، افزایش مهارت های شناختی و بهبود حافظه کمک می کند. با توجه به مطالعه ای که در سال 2004 در نشریه Neurobiology of Aging به چاپ رسیده، روغن نارگیل می تواند در بهبود حافظه در افراد مسن موثر باشد و توانایی آن ها را در یادآوری خاطرات افزایش دهد.

ضد آفتاب : روغن(Oil) نارگیل از پوست شما در برابر آفتاب محافظت می کند. علاوه بر از بین بردن خشکی و آبرسانی به پوست، این روغن می تواند به عنوان یک ضد آفتاب ضعیف عمل کند و جلوی حدود 20 درصد از پرتوهای مضر خورشید را بگیرد.

تقویت مو : روغن نارگیل یکی از محصولات موثر در زیبایی، سلامت و تقویت مو به شمار می رود. این روغن خاوی ترکیباتی است که مو را نرم می کند و باعث تغذیه آن می شود. پروتئین های موجود در این روغن آسیب های مو را ترمیم می کند و ظاهری سلامت به آن ها هدیه می دهد.

تثویت سیستم ایمنی :‌اسید لاوریک موجود در روغن نارگیل، خاصیت ضد باکتری، ضد میکروب و ویروس دارد و باعث تقویت و بهبود عملکرد سیستم ایمنی می شود. این روغن همچنین بر اساس مطالعات انجام شده، احتمالا می تواند تعداد گلبول های سفید را افزایش دهد و بدن را در مقابل بیماری ها مقاوم تر سازد.

بهبود و درمان زخم ها : روغن نارگیل خاصیت ضد التهابی دارد و همانطور که کفتیم می تواند در مقابل آفتاب از پوست محافظت کند. به همین دلیل، این روغن در درمان زخم ها نیز موثر است و با تولید کلاژن و از بین برن التهاب باعث ترمیم آن ها می شود.

سلامت دهان و دندان : روغن نارگیل یکی از قدیمی ترین راز های زیبایی و سلامتی است. چون قرن های گذشته افراد ار این روغن برای پاکسازی و از بین بردن باکتری های دهان و دندان استفاده می کردند. خاصیت ضد باکتری و میکروب این روغن، برای سلامت دهان و دندان مفید است.

درمان کبد چرب و عفونت کلیه ها : پیش از این اشاره کریدم که روغن نارگیل می تواند با عفونت ها مبارزه کند و این شامل عفونت های مجاری ادرار، کلیه ها و آسیب های احتمالی کبد نیز می شود. این روغن به عنوان یک آنتی بیوتیک عمل می کند و کبد را از آسیب محافظت می کند.  همچنین روغن نارگیل با آبرسانی داخلی بدن، با سنگ کلیه(Kidney) نیز مبارزه می کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: