کد خبر: ۲۲۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 20
یکی از دانشجویان مخترع موفق به تولید پچ قلبی بر پایه داربست‌های نانویی شده است؛ این محصول جدید می‌تواند سکته قلبی که دومین عامل اصلی مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی است را درمان کند
شفاآنلاین>سلامت> یکی از مخترعان کشور موفق به تولید محصولی جدید برای درمان بیماری قلبی و کاهش ریسک سکته‌ها شده است.

به گزارش شفاآنلاین،  یکی از دانشجویان مخترع موفق به تولید پچ قلبی بر پایه داربست‌های نانویی شده است؛ این محصول جدید می‌تواند سکته قلبی که دومین عامل اصلی مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی است را درمان کند.

سعید بهرامی مخترع کشورمان  اظهار کرد: سکته قلبی از عمده ناتوانی‌های دراز مدت به حساب می‌آید و دومین عامل مرگ و میر است.

وی ادامه داد: سالانه بیش از ۱۲ میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست می‌دهند که این آمار در ایران بیش از ۴۰ درصد است.

کمک به بیماران قلبی به کمک داربست‌های نانویی
این مخترع کشورمان با بیان اینکه طرح ما به بیماران(patients) کمک بسیاری می‌کند، اظهار کرد: ما داربست‌هایی را طراحی کرده‌ایم که به بیمارانی که دچار سکته قلبی شده‌اند، کمک می‌کند.

بهرامی گفت: پروژه ما با همکاری دانشگاه امیرکبیر و کالج لندن صورت گرفته است و در این طرح بستر مناسب برای بازگشت بافت قلب به عملکرد اولیه خود ایجاد می‌شود.

وی یادآوری کرد: پچ قلبی که توسط فناوری نانو ساخته شده است می‌تواند بستری را برای بیماران قلبی ایجاد کند که در آن بافت قلب سالم شود و احتمال بروز سکته‌های قلبی کاهش(Decrease) پیدا کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: