کد خبر: ۲۲۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 23
جراح پیوند اعضای ایرانی مقیم آلمان در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- جراح پیوند اعضای ایرانی مقیم آلمان جایگاه ایران را از لحاظ پیوند اعضا بسیار سطح بالا و نزدیک به استانداردهای جهانی دانست و گفت: در آلمان برای پیوند اعضا به طورعمده سعی می شود از افراد مرگ مغزی استفاده شود.

دکتر آریا محرابی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: این در حالی است که استفاده از عضو دهنده زنده در آلمان نسبت به ایران خیلی کمتر است.

وی با بیان این که به نظر بنده تا زمانی که می توانیم از افراد مرگ مغزی استفاده نمائيم بنابراين استفاده از دهنده زنده جایز نیست تاكيدكرد:يكي ازاشكال ها اينستكه درچنين عمل هايي باید عوارض و ریسک عمل جراحی را برای فرد دهنده پذیرفت.

وی ادامه داد:اما در صورت استفاده از افراد مرگ مغزی برای پیوند دیگر این ریسک عمل و عوارض ناشی از آن وجود ندارد.

جراح عمومی تاکید کرد: به نظر بنده برای پیوند اعضا استفاده از افراد سالم و زنده جایز نیست زیرا برایش ایجاد ریسک و خطر می کند.

محرابی در پاسخ به این که جایگاه ایران از لحاظ وضعیت پیوند اعضا دردنيا چگونه است به خبرنگار شفا آنلاین گفت: معتقدم جایگاه مراکز پیوند به ویژه در شیراز و دانشگاه تهران در رده های بسیار بالای جهانی قرار دارد.

به گفته وی در این مراکز استانداردهاي بین المللی نیزبه خوبي رعایت می شود.

جراح ایرانی مقیم آلمان در خصوص هزینه های پیوند اعضا در آلمان نيزخاطرنشان کرد: پیوند کبد بالغ بر 150هزار دلار،پیوند کلیه 40 هزار دلار و پیوند پانکراس 100هزار دلار هزينه دارد.

وی افزود: البته در ایران به دلايل مختلف ازجمله حمايت دولت وبيمه ها ووجود فرهنگ ايثارهزينه ها به شدت كمترازاروپا وامريكاست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: