کد خبر: ۲۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 19
شفا آنلاین-نمایندگان عالی رتبه کشورهای عضو در شصت وهفتمین مجمع عمومی بهداشت جهانی، عمده ترین موضوعات درمورد مسایل بهداشتی کلیدی جهان را مورد بحث قرار داده درباره آنها تصمیم گیری خواهند کرد.
به گزارش شفا آنلاین، از وزارت بهداشت و به نقل از سایت رسمی سازمان جهانی بهداشت، انتظار می رود بیش از سه هزار نماینده در شصت وهفتمین مجمع عمومی بهداشت جهانی شرکت کنند و 194 تن از نمایندگان عالی رتبه عضو سازمان بهداشت جهانی در شش روز آینده، درخصوص مسایل بهداشتی کلیدی جهان بحث و تصمیم گیری کنند.

براساس این گزارش، در این نشست عمده ترین مسایل نظیر تلاش برای جلوگیری و کنترل بیماری های غیرواگیردار از قبیل دیابت، بیماری های قلبی، سرطان ها و بیماری های مزمن ریوی و همچنین یافتن یک راهبرد جهانی جدید و جلوگیری و کنترل سل و پیشنهاداتی برای بهبود سلامتی بیماران مبتلا به هپاتیت ویروسی بررسی خواهد شد.

همچنین در این مجمع، درباره موارد مهم دیگری چون پیشرفت در راهبرد جهانی سازمان بهداشت جهانی برای تغذیه کودکان و مادران، نقش بهداشت در مباحث توسعه پس از سال 2015 میلادی و راه های جلوگیری از مقاومت دارویی ضد میکروبی گفت وگو خواهد شد.

تلاش برای بهبود دسترسی به داروهای ضروری و تقویت سیستمی که داروها را تنظیم می کند و حمایت از افراد بیشتر در برابر بیماری های قابل جلوگیری با واکسن، از دیگر مباحثی است که درباره آنها تبادل نظر می شود.

نمایندگان همچنین، پیشرفت سازمان جهانی بهداشت را در انجام اصلاحات مرور و گزارش خواهند کرد.

«سیدحسن هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در شصت وهفتمین مجمع عمومی بهداشت جهانی حضور دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: