کد خبر: ۲۲۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 18
افزایش روزبه‌روز شبکه‌های اجتماعی و در دسترس بودن این شبکه‌ها این امکان را برای مردم ایجاد کرده تا نسبت به اتفاقات اطراف اشراف بیشتری داشته و سریع‌تر باخبر شوند
شفاآنلاین>سلامتافزایش روزبه‌روز شبکه‌های اجتماعی و در دسترس بودن این شبکه‌ها این امکان را برای مردم ایجاد کرده تا نسبت به اتفاقات اطراف اشراف بیشتری داشته و سریع‌تر باخبر شوند.

به گزارش شفاآنلاین، کلیپ‌ها، فایل‌های صوتی و... از جمله بسترهایی هستند که جامعه می‌تواند به کمک آنها به اخبار دست یابد و هر شخصی با توجه به روحیه تحلیلی‌اش آن موضوع را مورد قضاوت قرار دهد. چندی پیش یک فایل ویدئویی از ضرب و شتم یک شهروند توسط مامور پلیس راهور، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

انتشار این کلیپ با واکنش‌های بسیاری زیادی همراه بود. در کنار کلیپ‌هایی که منتشر می‌شود، این بار ماجرا به درگیری با یک شهروند به دست سرباز راهور مربوط می‌شد. نباید فراموش کرد که در برخی از موارد کلیپ و مطالبی از برخورد ماموران راهور با مردم منتشر شده بود که برخی از این برخوردها بجا و قانونی و در برخی غیر قانونی و تخلف بوده است. مثل کلیپی که اخیرا یک فوتبالیست معروف از برخورد قانونی یک پلیس راهور منتشر کرد. پلیس از برخورد قانونی این مامور حمایت و قدردانی کرد چرا که این مامور بدون لحاظ کردن مشهور بودن فرد، اعمال قانون کرد و هیچ ابایی از برخورد قانونی خود با فوتبالیست مورد نظر نداشت.

واکنش پلیس

رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه نشست خبری روز گذشته درباره انتشار ویدئویی از ضرب و شتم یک شهروند از سوی مامور پلیس راهور در یکی از بزرگراه‌های تهران گفت: مجموعه همکاران من در پلیس راهور افراد بسیار زحمت‌کشی هستند و همه شاهد آن هستند و رفتار یک نفر را نباید به حساب کارکنان آن مجموعه گذاشت. سردار محمدرضا مهماندار افزود: ما از هیچ رفتار خشونت آمیزی حمایت(Protection) نمی‌کنیم و هرفردی در هر رده‌ای که باشد و مرتکب رفتار خشونت‌آمیز شود با آن برخورد می‌کنیم.

او افزود: به محض انتشار این کلیپ سردار فرمانده ناجا و فرمانده تهران بزرگ دستور ویژه برای پیگیری این موضوع دادند تا از مامور و شهود تحقیق شود. مهماندار ادامه داد: البته در تصویر مشخص است که فرد ضارب سرباز وظیفه است و البته کسی که مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد، خانم نیست، آقایی است با پیراهن قرمز و موهای بلند که مرتبط با موضوع هم نبوده و در ماجرا مداخله کرده است.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، این افسر وظیفه شناسایی شده و اتفاقا دارای مدرک لیسانس برق است. او اضافه کرد: سربازان وظیفه 5/1 تا 2 سال مهمان ما هستند و ما هم حدود دو ماه آنان را آموزش می‌دهیم تا بتوانند در یکسری اقدامات به ماموران ما کمک کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: از زحمات عمده سربازان وظیفه تشکر می‌کنم، این را هم قبول داریم که مسئولیت این سربازان با ماست، اما واقعیت این است که به دلیل برخی مسائل در گذشته، آموزش‌های(Tutorials) قبلی، تربیت و... رفتارهایی می‌کنند که ممکن است ناشایست باشد. مهماندار تاکید کرد: البته ما آموزش‌های ضمن خدمت نیز برای سربازانمان داریم و مسئولیتمان را هم می‌پذیریم و ان‌شاءا... به محض وصول نتیجه گزارش آن را اعلام خواهیم کرد.آرمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: