کد خبر: ۲۲۶۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 18
بسیاری از بیماران فکر می کنند پس از عمل هرچقدر چسب را محکم تر و طولانی تر بزنند به نتیجه ی دلخواه تری خواهند رسید
شفا آنلاین>سلامت>جراحی زیبایی بینی از جمله جراحی های شایع در ایران می باشد و افراد بسیار زیادی خواهان این جراحی هستند. از جمله موارد قابل توجه پس از جراحی زیبایی بینی <nose plastic surgery>چسب زدن و طریقه ی آن برای بیماران جراحی شده می باشد .

به گزارش شفا آنلاین:بسیاری از بیماران فکر می کنند پس از عمل هرچقدر چسب را محکم تر و طولانی تر بزنند به نتیجه ی دلخواه تری خواهند رسید. این تفکر کاملا اشتباه می باشد . چسب زدن پس از عمل بینی به دو دسته تقسیم می شود :

چسب در دوران 3 هفته ی اول پس از عمل و چسب زدن پس از طی سه هفته ی اول

در سه هفته ی اول پس از عمل با چسب زدن، بیمار به بخیه های داخلی نیز کمک می کند تا فرم بینی را متناسب تر نمایند. به عنوان مثال در نوک بینی فرد بخیه های زیادی برای نگهداری فرم بینی به حالت سربالا وجود دارد که با زدن چسب به آن ها کمک می شود تا به همان حالت سربالا فرم بگیرند وفشار زیادی روی آنها نباشد.یک سری چسب نیز برای پوست روی بینی می باشد که با زدن روی آن باعث می شود پوست بینی که جدا شده است دوباره به بینی چسبیده و فرم بگیرد.


البته باید توجه داشت اگر در این سه هفته ی اول چسب خیلی محکم زده شود باعث می شود پوست حالت کم خون گرفته و دچار التهاب و ورم های بسیار شود . پس برای این اصلا محکم زدن چسب روی بینی توصیه نمی شود زیرا باعث خط افتادن و زخم روی بینی می گردد.

مورد دوم چسب زدن پس از سه هفته ی اول ازعمل که اصولا نقش عمده ای روی بینی ندارد و صرفا زنگ خطری برای بیمار و اطرافیان بیمار می باشد تا ضربه ای به بینی وارد نشود.

از نظر بسیاری از پزشکان و از جمله اینجانب دو ماه برای چسب بینی کافی می باشد زیرا در طول این مدت زمان، بینی مستعد ضربه می باشد و پس از دو ماه معمولا هیچگونه تاثیری نه در فرم بینی ،نه در محافظت از بینی و نه در بهبود ورم دارد.

باید توجه داشته باشید در مدت زمان چسب زدن روی بینی هر پزشک نظری شخصی دارد که بهتر است بیمار فقط به توصیه ی پزشک خود اقدام به چسب زدن نماید نه نظر اطرافیان .

پزشک آنلاین
دکتر مسعود جعفری پور [ فلوشیپ فوق تخصص جراحی پلاستیک صورت ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: