کد خبر: ۲۲۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 18
در دنیایی هستیم که چه بخواهیم چه نخواهیم هر روز با هزاران عکس پر زرق و برق در شبکه‌های اجتماعی روبه‎رو هستیم که دروغ یا راست، به ما نشان می‏دهند که آدم‏های اطراف‏مان زندگی‎ شاد و موفقی را تجربه می‏کنند و انگار که ما از این قافله عقب مانده‎ایم

شفا آنلاین>اجتماعی>«آیا از وزن تان ناراضی هستید؟ چاره کار دست ماست...»، «مدت خیلی کمی مونده تا سال تحویل، نمی‌خوای با تغییر وزنت همه رو سورپرایز کنی؟»، «خسته نشدی از این قیافه‌ات، الان زمان تغییرشه...» و ... . این‌ها گوشه‌ای از پیام‌های تبلیغاتی<Advertising messages> است که در این روزها به وفور در شبکه‌های اجتماعی دیده می شود.

به گزارش شفا آنلاین:در دنیایی هستیم که چه بخواهیم چه نخواهیم هر روز با هزاران عکس پر زرق و برق در شبکه‌های اجتماعی روبه‎رو هستیم که دروغ یا راست، به ما نشان می‏دهند که آدم‏های اطراف‏مان زندگی‎ شاد و موفقی را تجربه می‏کنند و انگار که ما از این قافله عقب مانده‎ایم.


مشکل اما از آن‏جایی شروع می‏شود که همه چیز زندگی‏مان را با بقیه مقایسه می‌کنیم، از بشقاب غذا گرفته تا هیکلی که در آینه می‌بینیم! اگر به آدم‎های جامعه دقت کنید، می‌بینید آدم‌های خوشبخت آن هایی نیستند که یک قالب خاص، یک هیکل خاص یا یک مدل موی خاص دارند، بلکه کسانی هستند که خودِ واقعی‌شان را دوست دارند و تغییرات اطرافیان در روحیه‌شان تاثیری نمی‏گذارد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که با هر بار رفتن روی وزنه ترازو از خودتان و اندام‏تان متنفر می‎شوید، این یعنی رابطه‏‎ای که با خودتان برقرار کرده‎‏اید خدشه‎دار شده است. همه ما توسط عکس‎های خوش هیکل مانکن‏ها و حتی آدم‏های معمولی خیابان‎ها بمباران می‏شویم اما در این گیر و دار چطور می‏توانیم خودمان و بدن‌مان را بیشتر دوست داشته باشیم؟
 

1- به یاد داشته باش که این تنها بدن توست
ما فقط یک بدن داریم. اگر همه عمر را با نفرت از بدنی که دارید سپری کنید، در واقع خود را در یک مکان منفی زندانی کرده‎‏اید. چرا درباره جایی که تمام مدت در آن هستیم (بدنمان) احساس بد و ناخوشایندی داشته باشیم؟ با درک این مسئله که این تنها بدن ماست باید سعی کنیم با انتخاب‏های سالم و ملاطفت از آن محافظت کنیم. 

2- تفاوت‌های خود را جشن بگیریم
نمی‎توانیم بدن و راهی را که در پیش داریم با دیگران مقایسه کنیم. چون همه ما با یکدیگر فرق داریم، شکرگزار آن چه هستید باشید. ترس را کنار بگذارید و طوری زندگی کنید که خودتان دوست دارید. وقتی به خود به جای نفرت علاقه نشان دهید نتایج خوب هم خود را نشان می‌دهند. توجه داشته باشید که نفرت و خجالت از شکل بدن، نتایج مثبت به دنبال نخواهد داشت. اگر بزرگ ترین منتقد از بدن خود هستید، با آن خوب رفتار نخواهید کرد و تصمیماتی که برایش خوب باشد، نمی‎گیرید. نوع تفکر ما نه تنها روی تصمیمی که می‏گیریم تاثیر می‎گذارد که روی خلق‏وخو و دیدگاه‎مان هم تاثیرگذار خواهد بود.مثبت بودن تمرین می‎خواهد، به ویژه اگر به بدرفتاری با خود عادت کرده باشید اما می‏توانید انجامش دهید. منتقد درونی خود را ساکت کنید و روی افزایش عادات مثبت کار کنید.

3- خود را دوست بدارید و تغییر بکنید
درست است، بسیاری از افرادی که وزن خود را کم می‎کنند متوجه می‏‎شوند عزت نفس و اعتماد به نفس‎شان بالا رفته است اما دوست داشتن بدن خود نباید بسته به چند عدد روی ترازو باشد. باید خود را در تمام طول این فرایند دوست داشته باشید. در واقع هرچقدر احساس بهتری درباره خود داشته باشید، سلامت خود را بیشتر در اولویت قرار می‏دهید. وقتی خود را دوست بدارید، می خواهید سالم و فعال باشید و در کنار خانواده و دوستان بمانید.
4- به قضاوت  شدن ها توجه نکنید
کاملا متناسب شدن می‏تواند هدف همه اشخاص نباشد و این طبیعی است. برای این که نشان دهید به سلامتی‏تان اهمیت می‎دهید حتما مجبور نیستید دایم به باشگاه بروید یا مثل قهرمانان پرورش اندام شوید. کوچک‌ترین تصمیمات برای سلامتی مهم‎اند. شما تنها روی یک بدن کنترل دارید و آن بدن خودتان است. پس به هیچ کس دیگر اجازه ندهید درباره آن قضاوت کند. 

5- مراقبت از خود را تمرین کنید
وقتی احساس مثبتی به بدن خود دارید، متوجه می‎شوید چه زمانی به ماساژ یا مراقبت احتیاج دارید، متوجه می‏شوید بعد از ورزش به چه مقدار استراحت نیاز دارید. وقتی بدن می‎گوید خواب یا آب نیاز دارد، می‎فهمید. دیگر بهتر از قبل می‏دانید با چه غذاهایی آن را سیر کنید و پرخوری نمی‏کنید.

6- حسرت هیکل قبل‎تان را نخورید
بعضی‎ها هستند که همیشه در حسرت اندامی که یک روز شبیه عروسک‌های باربی بوده گیر می‌کنند و همیشه و همه جا افسوس گذشته را می‌خورند. همان‌طور که زندگی در جریان است، بدن ما هم به‎طور مداوم تغییر می‎کند. اتفاقات زیادی در زندگی می‎تواند باعث ایجاد تغییرات در بدن شود.

بچه دار شدن، ورزش کردن، بالا رفتن سن، شرایط روحی و... همه و همه می‌توانند باعث چاق یا لاغر شدن ما شوند. اما واقعیت این است که هر روز، شانس دوباره ای است برای این که بدن جدیدمان را دوست داشته باشیم. جدای از مسائل بزرگ تری که در زندگی وجود دارد، هنوز کلی فعالیت جذاب و باورنکردنی است که نباید بگذارید افسردگی به خاطر هیکل جلوی کشف و ماجراجویی کردنشان را بگیرد.

نکته: در نوشتن مطلب بالا از سایت های دونفره، چطور و بهداشت نیوز به عنوان منبع استفاده شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: