کد خبر: ۲۲۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 16
داروسازان همواره نسبت به وضعیت زیست محیطی که بر سلامت افراد و جامعه اثرگذار است، حساس بوده‌اند و خوشبختانه شاهد هستیم که این موضوع در شرایطی فعلی در کشورمان پررنگ‌تر شده است تا جایی که داروسازان برای راه اندازی بوستان‌های عمومی سرمایه گذاری کرده‌اند
شفاآنلاین>سلامت> رئیس سابق انجمن داروسازان ایران، گفت: شرکت‌های داروسازی باید در مسیر ایفای مسئولیت اجتماعی خود، به سمت فعالیت‌های حامی محیط زیست گام بردارند.

به گزارش شفاآنلاین، رهبر مژده‌ی آذر، در مراسمی که به مناسبت هفته درختکاری و افتتاح بوستان داروسازی خوارزمی برگزار شد، گفت: داروسازان همواره نسبت به وضعیت زیست محیطی که بر سلامت افراد و جامعه اثرگذار است، حساس بوده‌اند و خوشبختانه شاهد هستیم که این موضوع در شرایطی فعلی در کشورمان پررنگ‌تر شده است تا جایی که داروسازان برای راه اندازی بوستان‌های عمومی سرمایه گذاری کرده‌اند و در این روزها شاهد افتتاح آنها هستیم.

وی ادامه داد: متأسفانه شرایط آلودگی هوا در تهران و سایر شهرهای بزرگ و صنعتی به گونه‌ای شده که سلامت افراد را به طور محسوسی تحت الشعاع قرار داده و مقابله با آن، نباید محدود به یک صنف یا گروه شود، بلکه همه اقشار جامعه باید با تمام توان در خصوص بهینه سازی شرایط زندگی و بهبود وضعیت هوا دست همکاری به یکدیگر بدهند و بر خود می بالم که داروسازان در این رابطه پیشرو و پیش قدم هستند.

این پیشکسوت داروسازی، تاکید کرد: درختکاری یک سنت حسنه است که قدمت تاریخی نزد ایرانیان دارد و باید با قدرت و شدت بیشتری مورد توجه مسئولین و سیاستگزاران قرار گیرد و کاری که امروز انجام شد، بخشی از مسئولیت اجتماعی داروسازی(Pharmacy) خوارزمی بود و در این رابطه باید به مدیران این شرکت خسته نباشید عرض کنیم.

به گفته مژده‌ی آذر، باید بوستان‌های بیشتری از طریق سرمایه گذاری شرکت‌های داروسازی توسعه پیدا کند و این موضوع یک رسالت تاریخی است که شرکت‌های داروسازی باید به جای شعارهای تبلیغاتی و تبلیغات محیطی، به صورت عملیاتی برای بهبود وضعیت مردم اقدام کنند

وی ضمن تاکید بر ضرورت گسترش فرهنگ درختکاری، افزود: شرکت‌های داروسازی باید در مسیر ایفای مسئولیت اجتماعی خود، به سمت فعالیت‌های حامی محیط زیست گام برداشته و با ترویج فرهنگ درختکاری و توسعه بوستان‌های شهری، به صورت ساختارمند تضمین کننده بهینه سازی محیط زیست شوند.

در ادامه این مراسم، پیمان ترحمی مدیرعامل شرکت داروسازی، با اشاره به مسئولیت اجتماعی شرکت‌های داروسازی، اظهار داشت: داروسازان کشور در حوزه‌های مختلف، اعم از صنعت، دانشگاه، داروخانه و…، خود را وقف ارتقای سلامت جامعه کرده‌اند و این موضوع در خصوص مباحث مرتبط با آلودگی هوا، ریزگردها، بهداشت اجتماعی، سلامت روان و ده‌ها مؤلفه دیگر که در نهایت به بهبود کیفیت زندگی افراد منجر شده و جنبه پیشگیرانه دارد، کاملاً مشهود و محسوس است.

به گفته وی، اگر درختکاری به فرهنگ عمومی تبدیل شود، می‌توانیم شاهد کاهش بسیاری از هزینه‌های حوزه بهداشت و درمان باشیم. ضمن اینکه بار بسیاری از بیماری‌ها نیز به شکل محسوسی کاهش پیدا خواهد کرد.

ترحمی در پاسخ به این پرسش که چرا سرمایه‌های خود را بابت بیلبوردهای تبلیغاتی هزینه نکرده‌اید، افزود: صرف هزینه از سوی شرکت‌های داروسازی برای احداث بوستان‌های عمومی، مصداق واقعی عمل به همان‌جمله معروف پیشگیری، بهتر از درمان است. چرا که از این طریق می‌توانیم تلاش کنیم تا بهبود شرایط زندگی مردم، نه فقط با تولید فرآورده‌های دارویی و نه فقط با شعار و تبلیغات، بلکه با بسترسازی برای کاهش تنش‌های زندگی شهری، ارتقای سطح آرامش روحی و روانی مردم، مقابله با آلودگی(Contamination) هوا و حمایت از مؤلفه‌های محیط زیست محقق شود.

وی افزود: ما ترجیح دادیم به جای هزینه بیلبوردهای گران قیمت در سطح معابر و انجام تبلیغات محیطی، سرمایه گذاری‌های عام المنفعه خود را به سمت احداث بوستان‌های عمومی سوق دهیم تا مردم به صورت واقعی از مواهب آن بهره مند شوند و امیدواریم این مسیر را برای سال‌های آینده نیز ادامه دهیم.

ترحمی ادامه داد: ما می‌خواهیم امید به فردایی بهتر را در دل و جان مردم زنده نگه داریم و به مردم یادآوری کنیم که خوارزمی فقط یک تولید کننده دارو نیست، بلکه سلامت مردم و پیشگیری از بیماری‌ها، برای مدیران و سهامداران داروسازی‌ها اولویت دارد و طبیعی است که در این مسیر مشارکت در افتتاح بوستان‌های شهری می‌تواند نقش بسزایی در این خصوص ایفا کند.

وی در پایان گفت: سرمایه گذاری در راه اندازی بوستان، بخشی از برنامه‌ای است که به صورت بلند مدت مد نظر مدیران و سهامداران داروسازی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: