کد خبر: ۲۲۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 15
حدود ۱۵ کد خدمتی فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه سلامت است؛ بیش از یک میلیون هزینه سمعک را پرداخت می‌کنیم و درصد بالایی از آن تحت پوشش بیمه است
شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران درباره بودجه این سازمان و نحوه ارائه خدمت توضیخاتی داد.

به گزارش شفاآنلاین، حنان حاج محمودی مدیرکل دفترمدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران درباره خدمات تحت پوشش بیمه سلامت، اظهار کرد: حدود ۱۵ کد خدمتی فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه سلامت است؛ بیش از یک میلیون  هزینه سمعک را پرداخت می‌کنیم و درصد بالایی از آن تحت پوشش بیمه است.

نمی‌توانیم بسته خدمتی را تغییر دهیم

مدیرکل دفترمدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی، بیمه موظف است خدمات توانبخشی را تحت پوشش قرار دهد و مابقی خدمات توانبخشی مانند گفتار درمانی، کاردرمانی و غیره از طریق بهزیستی انجام می‌شود، با توجه به کسری اعتبارات ما نمی‌توانیم فعلا بسته خدمتی را تغییر دهیم و تاکنون هم کمبود اعتبارات داریم؛ بودجه امسال هم با کسری مواجه خواهد بود.

حاج محمودی درباره ارائه اقلام دارویی به بیمه شدگان، بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد  داروخانه‌ها(drug stores) در سطح کشور یعنی حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ داروخانه با سازمان بیمه سلامت قرارداد دارند؛ ممکن است برخی افراد تحت پوشش بیمه رایگان این سازمان باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳۴ میلیون نفر از بیمه‌شدگان این سازمان تحت پوشش بیمه رایگان هستند، این در حالی است که فلسفه وجودی بیمه رایگان برای کسانی است که تمکن مالی برای پرداخت ماهی ۲۲ هزار تومان ندارند.

ارائه خدمات بیمه سلامت متوقف نشده است

مدیرکل دفترمدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه (Insurance)سلامت ایران یادآوری کرد: سازمان بیمه سلامت با برخی داروخانه‌ها قرارداد ندارد؛ مفهوم خرید راهبردی این است که اگر در یک منطقه ۱۰ داروخانه است، قاعدتا با داروخانه‌هایی قرارداد منعقد شود که مراجعه بیشتری دارند، بنابراین بیمه‌ شده‌ای ممکن است به داروخانه‌ای مراجعه کرده باشد که طرف قرارداد سازمان نباشند و به این معنی نیست که خدمت متوقف شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: