کد خبر: ۲۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 19
شفا آنلاین- سازمان بازرسی ترکیه فعالیت تمامی معادن در منطقه ˈسوماˈ در غرب این کشور را به منظور بررسی دلایل وقوع فاجعه معدن ذغال سنگ این منطقه، تعطیل کرد.
به گزارش شفا آنلاین به نقل از منابع خبری ترکیه، سازمان بازرسی این کشور در پی وقوع فاجعه انفجار معدن ذغال سنگ در منطقه سوما و پایان فعالیت گروههای امداد و نجات در این معدن، با تعطیلی تمامی معادن این منطقه بررسی های خود را برای یافتن علل این انفجار آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، در راستای این بررسی ها، سطح ایمنی کار، علت بروز آتش سوزی در معدن، دلایل تداوم حریق و آخرین وضعیت سامانه تهویه مطبوع در معدن سوما، مورد بررسی فنی و حقوقی قرار خواهد گرفت.

بازرسان سازمان بازرسی ترکیه همچنین تمامی ابعاد کار در معدن ذغال سنگ سوما و از جمله مدت کار و دستمزد معدنچیان را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد.

بر اساس این گزارش ، 28 دادستان نیز پیش از این مامور رسیدگی به پرونده فاجعه معدن ذغال سنگ در ترکیه شده اند.

شورای عالی قضات و دادستان های ترکیه پیش از این با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که 28 نفر از دادستان های این کشور تحقیقات و بررسی ها خود را در خصوص دلایل وقوع انفجار در معدن سوما که موجب مرگ 301 کارگر شد، آغاز کرده اند.

در این اطلاعیه آمده است که تحقیقات دادستان ها در پی وقوع این حادثه به منظور شناسایی علل و افرادی که در این فاجعه سهل انگاری کرده اند، آغاز شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: