کد خبر: ۲۲۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 13
خواص گرمک باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از ابتلای به بیماری آرتریت و کمک به مدیریت بیماری دیابت می‌شود. این صفات و خواص گرمک عمدتا به‌دلیل سطوح بالایی از ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در این میوه محبوب است
شفاآنلاین>سلامت> گرمک یک میوه خوشمزه است که از مزایای مختلفی برای سلامتی از قبیل کمک به داشتن پوست و چشم‌های سالم، احتمال ابتلا به سرطان، ریه‌های سالم و کاهش میزان استرس برخوردار است.

به گزارش شفآانلاین، خواص گرمک باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از ابتلای به بیماری آرتریت و کمک به مدیریت بیماری دیابت(Diabetes) می‌شود. این صفات و خواص گرمک عمدتا به‌دلیل سطوح بالایی از ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در این میوه محبوب است. در ادامه خواص متعدد آن بیان می‌شود.

مراقبت از پوست

همچنین گرمک حاوی بتاکاروتن برای رژیم غذایی است که هیچ‌گونه مصرف بیش‌ازحدی از آن نظیر ویتامین A بدن ما را تهدید نمی‌کند، زیرا بدن برخلاف مکمل‌ها فقط به همان اندازه لازم از بتاکاروتن نیاز دارد؛ بقیه بتاکاروتن به‌عنوان آنتی‌اکسیدان برای مبارزه با بیماری‌ها باقی می‌مانند. مقدار تبدیل ویتامین A به پوست وارد می‌شود و غشای سلول‌های پوست را تحریک می‌کند و رشد و ترمیم را افزایش می‌دهد. این ویتامین محافظت از غشای پوست در مقابل سموم مضر که باعث پیری زودرس پوست خواهند شد، می‌شود.

جلوگیری از سرطان

میوه گرمک در جلوگیری از ابتلای به سرطان (Cancer)و ریشه‌کن‌سازی رادیکال‌های آزاد، مواد مضر متابولیسم سلولی که منجر ابتلای به تعدادی از مشکلات خطرناک می‌شود، کمک می‌کند. میوه گرمک منبع غنی از بتاکاروتن، یک کاروتنوئید ضروری است که بدن نیاز دارد. این نه‌تنها یک پیش ساز از ویتامین A است، بلکه ما آن را موردبحث قرار خواهیم داد، اما همچنین نشان داده‌شده است که به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل می‌کند. این ماده مغذی دارای ارتباط با کاهش شانس ابتلا به انواع مختلف سرطان‌ها است

افزایش سطح ایمنی بدن

گرمک دارای ویتامین C، بتاکاروتن و فیتو شیمیایی است که در برابر رادیکال‌های آزاد موثر هستند. ویتامین C باعث ایجاد حذف رادیکال‌های آزاد می‌شود و به‌عنوان یک‌مهره مهم برای دفاع از سیستم ایمنی سالم عمل می‌کند. این ویتامین همچنین تولید گلبول‌های سفید را تحریک می‌کند که به‌دنبال یافتن و نابود کردن باکتری‌ها، ویروس‌ها و سایر مواد سمی یا بدنه‌های خارجی باشند که ممکن است که به جریان خون ما راه پیداکرده‌اند.

درمان آرتریت

میوه گرمک دارای ویژگی ضدالتهابی است. این بدان معنی است که با مصرف آن در رژیم غذایی شما می‌تواند به جلوگیری از استرس اکسیداتیو در مفاصل و استخوان‌ها کمک کند، درنتیجه باعث کاهش بروز التهاب در بدن شما می‌شود. التهاب مزمن این ناحیه‌های حیاتی می‌تواند منجر به بیماری‌هایی مانند آرتریت شود، درصورتی که احساس درد در اطراف مفصل دارید، اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی از این میوه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

کاهش وزن و بهبود بینایی

۱۰۰ گرم از میوه گرمک دربرگیرنده تنها ۳۴ کالری می‌باشد؛ بنابراین، مصرف آن مناسب برای هر رژیم غذایی برای کاهش وزن است.ویتامین C و کاروتنوئیدهای موجود در میوه گرمک برای حفظ سلامت چشم مفید هستند. آنها با کاهش خطر ابتلا به آب‌مروارید و دژنراسیون ماکولا در ارتباط هستند.

خواص تغذیه‌ای

میوه گرمک غنی از بسیاری از مواد مغذی است که مزایای بهداشتی مختلفی را ارائه می‌کنند. این مواد مغذی شامل کربوهیدرات‌ها، پروتئین و آب است. ویتامین و ریزمغذی‌های موجود در یک گرمک شامل ویتامین A، بتاکاروتن، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B6، ویتامین B9، ویتامین C و ویتامین K هستند. همچنین مواد معدنی موجود در این میوه شامل پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و روی است.

کمک در فرآیند هضم

گرمک دارای مقدار زیادی از فیبر است که جزوضروری برای داشتن حرکات روده‌ای سالم و سلامت گوارشی هستند. خوردن مقدار مناسب از فیبر می‌تواند حجم مدفوع شما را افزایش دهد، یبوست را کاهش دهد و باعث شود که حرکات روده شما به‌طور منظمی انجام شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: