کد خبر: ۲۲۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 12
اگر به تنهایی سفر می‌کنید، طبق یک برنامه در زمان‌های مشخصی، به‌طور منظم با خانواده و دوستان خود ارتباط بگیرید. این کار باعث می‌شود احساس کنید با کسی در ارتباط هستید و همین مسأله کمک می‌کند از پس اضطراب‌های مربوط به سفر بربیایید
شفاآنلاین>سلامت>سفر شاید برای بعضی‌ها یک ماجراجویی مهیج باشد، اما افرادی هم هستند که سفرکردن برای آنها یک تجربه اضطراب‌آور محسوب می‌شود.

 به گزارش شفاآنلاین،فرقی نمی‌کند حضور چندساعته در یک هواپیمای شلوغ و تنگ باشد یا پیداکردن مسیر در یک شهر ناآشنا؛ سفرکردن می‌تواند سختی‌ها و نگرانی‌های خاص خودش را برای آدم‌های مضطرب داشته باشد.

١- هیچ کاری را برای دقیقه نود نگذارید

پروسه آماده‌شدن برای سفر به خودی خود می‌تواند اضطراب‌آور باشد، حتی اگر فرد مضطربی هم نباشید. برای آن‌که سفرتان را تا حد امکان به یک تجربه بدون اضطراب<Anxiety>تبدیل کنید، سعی کنید ٢٤ساعت قبل از حرکت‌تان، کاملا آماده شده باشید. برنامه‌ریزی از قبل نقش مهمی در جلوگیری از اضطراب درطول سفر دارد. 

برای اغلب افراد، این آمادگی شامل گذاشتن وسایل در چمدان، پرینت بلیت‌های سفر یا اطلاعات رزرو هتل و همین‌طور درصورت سفر با هواپیما، گذراندن مرحله چک این در فرودگاه می‌شود. علاوه براین، شاید بخواهید از قبل آژانس رزرو کنید، برای روز سفرتان غذایی آماده کنید و لباس‌های مخصوصی برای سفرتان تهیه کنید.

٢- اگر تنها سفر می‌کنید، با خانواده در ارتباط باشید

اگر به تنهایی سفر می‌کنید، طبق یک برنامه در زمان‌های مشخصی، به‌طور منظم با خانواده و دوستان خود ارتباط بگیرید. این کار باعث می‌شود احساس کنید با کسی در ارتباط هستید و همین مسأله کمک می‌کند از پس اضطراب‌های مربوط به سفر بربیایید.

اگر هم امکان‌پذیر است، تنها سفر نکنید. حضور یک همراه می‌تواند کمک بزرگی برای افراد مضطرب باشد. به این ترتیب، سختی‌های برنامه‌ریزی برای سفر، با کس دیگری تقسیم می‌شود و همراهی وجود دارد که در پیداکردن مسیرها و مکان‌های جدید به کمک شما می‌آید. این مسأله اضطراب شما را کمتر خواهد کرد.

٣- قبل از سفر ورزش کنید

یک روش ساده برای کم‌کردن سریع اضطراب، ورزش‌کردن قبل از سفر است. ورزش و دیگر فعالیت‌های بدنی، باعث تولید اندورفین در بدن می‌شوند، هورمونی که تنش را کم می‌کند، روحیه را بهبود می‌بخشد و اضطراب را کم می‌کند. در حقیقت، تنها ٥دقیقه ورزش هوازی می‌تواند تأثیرات ضد اضطراب بر بدن داشته باشد. اگر فکر حضور در یک هواپیمای تنگ و شلوغ یا پیداکردن مسیرهای ناآشنا، شما را مضطرب می‌کند، یک پیاده‌روی سریع می‌تواند به شما کمک کند.

٤- از مصرف کافیین   خودداری کنید

کارشناسان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از افزایش اضطراب، از مصرف کافیین خودداری کنید. این مواد می‌توانند اضطراب را بیشتر کنند و حتی باعث حمله‌های پانیک شوند. بنابراین از نوشیدنی‌هایی استفاده کنید که فاقد کافیین هستند، مثل آبمیوه‌های طبیعی، اسموتی میوه، قهوه بدون کافیین و آب‌های طعم‌دار.

٥- خود را از فعالیت‌های آرامش‌بخش بهره‌مند کنید

خود مراقبتی، مهمترین نقش را در مقابله با اضطراب‌های زندگی روزمره دارد، اما اگر تجربه سفر شما را مضطرب می‌کند، در مقصد سفرتان هم مدت زمان قابل توجهی را به استراحت و انجام کارهای آرامش‌بخش اختصاص دهید. چیزهایی مثل ماساژ، یوگا، اسپا یا قدم‌زدن در طبیعت را در برنامه سفر خود بگنجانید تا فشردگی و جنب‌وجوش زیاد روزهای سفر را با خود مراقبتی و کارهایی که اضطراب را کم می‌کنند، ترکیب کنید. علاوه براین، به خاطر داشته باشید که لازم نیست برای تک‌تک لحظات سفرتان برنامه‌ای داشته باشید و در تمام فعالیت‌هایی که از شما انتظار می‌رود، شرکت کنید.

 محدودیت‌های جسمی و روحی خود را درنظر داشته باشید. اگر احتیاج دارید یکی دوساعتی را تنها بگذرانید تا فشاری که روی خودتان احساس<Feeling> می‌کنید را کم کنید و انرژی از دست‌رفته خود را دوباره به دست آورید، حتما این کار را انجام دهید. شما نباید نگران «تلف‌شدن» زمان سفر یا ناامیدشدن دوستان‌تان از خودتان باشید. بنابراین به خودتان فرصت دهید تا مطمئن شوید که از نظر روحی آمادگی انجام برنامه‌های سفرتان را دارید و بدانید که برای جلوگیری از افزایش اضطراب، چه زمانی باید برنامه‌هایتان را تغییر دهید.

٧- درباره مقصد سفرتان خوب تحقیق کنید و اطلاعات ضروری را ذخیره کنید

بعضی افراد تا کنترل کامل همه چیز را در دست نداشته باشند، احساس آرامش نمی‌کنند. اگر شما هم از این دست آدم‌ها هستید، برنامه‌ریزی برای سفر و تحقیق درباره مقصد سفرتان، روش خوبی برای کاهش اضطراب‌های پیش از سفر خواهد بود. با کسب اطلاعات درباره رستوران‌های مناسب، مکان‌های دیدنی و ساعت کاری آنها و وسایل نقلیه مقصد سفرتان، می‌توانید خود را برای مواجهه با یک مکان جدید کاملا آماده کنید. علاوه براین، اطلاعات مهمی که از تحقیق‌تان به دست آورده‌اید را حتما جایی ذخیره و ثبت کنید تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.شهروند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: