کد خبر: ۲۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 18
شفا آنلاين-عضو هیات مدیره انجمن ایمنی زیستی ایران با بیان اینکه محصولات تراریخته امن تر از ارگانیک است، گفت:تا زمانی که آزمایش های مربوط به مخاطرات ایمنی و زیستی بر روی محصولات تراریخته انجام نشود، اجازه ورود به بازار داده نمی شود.
به گزارش شفا آنلاين، بابک ناخدا که به عنوان مدعوین در نشست مشورتی محصولات کشاورزی دست ورزی شده ژنتیکی، قانون ایمنی زیستی و ضرورت ارزیابی خطر آنها حضور داشت افزود:قوانین مربوط به محصولات تراریخته یا دستکاری ژنتیکی کشور یکی از مترقی ترین قوانین موجود در دنیاست.

وی ادامه داد:تا زمانی که تمام آزمایش های مربوط به مخاطرات ایمنی و زیستی بر روی محصولات تراریخته انجام نشود، اجازه ورود این محصولات به بازار داده نمی شود.

رییس روابط عمومی و امور بین المللی پژوهشکده بیوتکنولوژی ادامه داد:تاکنون یک گزارش مستند و قابل استناد در مورد مخاطرات زیست محیطی و سلامت انسان در استفاده از محصولات تراریخته در مقالات علمی و معتبر دنیا چاپ نشده است ، اگر چنین است حتما آنرا نشان دهید.

ناخدا گفت:سال 92 حدود 16 میلیارد دلار محصولات کشاورزی وارد کشور شد که از این میزان 5 میلیارد دلار محصولات تراریخته از جمله ذرت، کلزا و سویا بود، 95 درصد سویا و 98 درصد کلزای دنیا تراریخته است و از سوی دیگر 95 درصد روغن ایران وارداتی است که تمام آنها از دانه های سویا یا کلزا به دست می آیند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید بدانند چه چیزی مصرف می کنند اظهارداشت: ادعا نمی کنیم تمام مردم نسبت به بیوتکنولوژی موضع می گیرند، یک سری دانسته یا ندانسته تلاش می کنند کشور را از این فناوری محروم کنند، مساله مهم در این زمینه اطلاع رسانی صحیح و آگاهی عموم است.

ناخدا گفت: اگر می دانیم یک فناوری امن است و می تواند مورد استفاده جامعه قرار گیرد و حفظ سلامت عموم را به همراه داشته باشد ، وظیفه ماست از آن فناوری حمایت و پشتیبانی کنیم و از جنجال و هیاهو بپرهیزیم.

عضو هیات مدیره انجمن ایمنی زیستی ایران افزود: حفظ سلامت محیط زیست، حفظ سلامت انسان و تنوع زیستی واجب است و اگر می گویم بیوتکنولوژی باید در کشور پیشرفت داشته باشد و از آن به عنوان ابزار استفاده شود برای این است که توان حفظ توسعه پایدار را دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حنا مقانلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
0
0
شفا آنلاین عزیز و خبرنگاری که این متن را تهیه و منتشر کردی! من خواننده سایت شما هستم و با محصولات دستکاری شده ژنتیکی از طریق سایت شما آشنا شدم و پس از آن نیز برای پاسخ به سوالاتی که برایم پیش آمده بود، مطالب و مقالات بسیاری را مطالعه کردم. کاش همانقدر که خواننده ای همچون من که مادر دو فرزند است و برای آگاهی به سایت شما اعتماد می کند، شما نیز به ما خوانندگان اهمیت می دادید و در جهت آگاهی رسانی به ما قدم بر می داشتید. من با سواد ناقص خودم با خواندن جدیدترین مقالات انگلیسی و فرانسوی متوجه شدم که این محصولات برای نسل حاضر و آینده ما چیزی جز بلا ندارد، نمی دانم این مطلب را می خوانید یا نه، اما از شما خواهش می کنم اگر خواندید، اگر دلتان برای کودکان سرزمینتان می تپد، اگر خوانندگانتان را دوست دارید، حقیقت را به آنها نشان دهید. حقیقت این هیولای خطرناک را تو را به خدا به همه ما نشان دهید.
مدیر پایگاه باسلام وسپاس ازبزرگواری شما
لطفا مارا ازمطالب ارزنده وپرمحتوایتان بهره مند نمایید.بی صبرانه منتظرمطالب ورهنمودهای شما هستیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: