کد خبر: ۲۲۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 10
تلاش می شود تا داروهای بیماران خاص نیز تامین شود و این بیماران با کمترین مشکل مواجه شوند
شفاانلاین>سلامت عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 95 درصد داروهای مورد نیاز در داخل تولید می‌شود و تنها تهیه چند درصد محدود داروی وارداتی مربوط به سرطان و بیماری ‌های خاص در شرایط تحریم با مشکل مواجه است.

به گزارش شفاآنلاین، بشیر خالقی افزود: تلاش می شود تا داروهای بیماران خاص نیز تامین شود و این بیماران با کمترین مشکل مواجه شوند.

وی گفت: افزایش(Increase) قیمت‌ ها که در پی بروز گسترش پدیده قاچاق در کشور به مشکلی برای جامعه تبدیل شده، تنها محدود به حوزه دارو نمی‌شود، بلکه در رابطه با سایر مواد غذایی و مایحتاج عمومی مردم نیز قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: وجود قاچاق در کشور اختلاف قیمت (Price)ایجاد کرده و در نهایت نیاز مردم را افزایش می‌دهد.

او اظهار کرد: جلوگیری از قاچاق تنها مربوط به یک یا دو ارگان نیست، بلکه باید تمام دستگاه ‌ها اعم از نیروی انتظامی و دادگستری دست به کار شده و با همکاری و افزایش نظارت و بازرسی‌ ها زمینه های قاچاق را در جامعه حذف کنند.

خالقی افزود: اکنون کشور به دلیل تحریم در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد، بنابراین انتظار از جامعه متخصص و نخبه تلاش بیشتر برای برون ‌رفت از این مرحله سخت اقتصادی است.

نماینده مردم خلخال و کوثر که در ترکیب هیات ایرانی در دیدار اخیر رییس مجلس با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان حضور داشت در این باره نیز گفت: سطح روابط و مبادلات اقتصادی و تجاری ایران با این کشور همسایه افزایش می یابد.

وی بیان کرد: افزایش مراودات اقتصادی با جمهوری آذربایجان تا یک میلیارد دلار با اجرای طرح ها و پروژه های مشترک 2 کشور پیش بینی شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: