کد خبر: ۲۲۶۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 11
دانش آموز گرامی، تعطیلات عید در بهترین حالت ممکن بین ۱۵ تا ۱۷ روز است که با توجه به تعطیلی مدارس و این که کل زمان تان را می‌توانید صرف مطالعه کنید فرصت بسیار مناسبی برای پیشرفت چشمگیر در کنکور سراسری است
شفا آنلاین>اجتماعی>کنکوری هستم و امید زیادی به تعطیلات نوروز برای جبران عقب ماندگی های تحصیلی ام دارم. این روزها دیگر حوصله درس خواندن ندارم. چطور برنامه ریزی کنم تا بتوانم نهایت استفاده را از آن روزها ببرم؟  البته یک هفته هم با خانواده به مسافرت خواهیم رفت.

 
دانش آموز گرامی، تعطیلات عید در بهترین حالت ممکن بین ۱۵ تا ۱۷ روز است که با توجه به تعطیلی مدارس و این که کل زمان تان را می‌توانید صرف مطالعه کنید فرصت بسیار مناسبی برای پیشرفت چشمگیر در کنکور سراسری است. کم نبوده‌اند داوطلبانی که با شروع تعطیلات عید <Eid hollidays>مطالعه خود را متحول کردند و با پیشرفتی که داشتند، نتیجه‌ قابل قبولی در کنکور کسب کردند. با این حال چند توصیه به شما داریم.

   زمان حال را از دست ندهید
همین حالا برای خود روشن کنید که قرار نیست کل مباحث را مطالعه کنید بلکه در این ایام تعطیلی بنا دارید یک سری مباحث خاص را مرور و نقاط قوت خود را تقویت کنید تا در ادامه مسیر بتوانید با دید بهتری حرکت کنید. بنابراین از این فرصت تقریبا دو هفته ای تا پایان سال نباید غافل شد و با یک برنامه ریزی اصولی، باید نهایت استفاده را برد.حتما سعی کنید برای شروع، یک برنامه ریزی درست حسابی و اصولی داشته باشید و در نظر بگیرید که این موضوع اهمیت خیلی زیادی هم دارد. با توجه به توانایی های خود، این برنامه ریزی را بنویسید چون اگر برنامه شما واقع گرایانه پیش نرود، ممکن است که اصلا برنامه را اجرا نکنید. بعد از بررسی توانایی های خود، روی عملکرد خود تمرکز داشته باشید و از چهارچوب هم خارج نشوید و زمان را به بهترین وجه مدیریت کنید. در هر روز یک درس عمومی و اختصاصی را در برنامه درسی خود بگنجانید و بعد از اتمام هر درس تست های مربوط به آن را بزنید.
   در سفر بدون کتاب نروید
درباره سفر رفتن هم اولا توصیه می کنیم که امسال، کمترین زمان فراغت را برای تعطیلات نوروزی تان در نظر بگیرید و بیشتر وقت تان را به درس خواندن اختصاص بدهید. به خصوص که شما بنا بر ادعای خودتان از لحاظ تحصیلی هم قوی نیستید. با این حال و اگر باید به سفر بروید، سعی کنید کتاب های عمومی خود را به همراه داشته باشید تا از از فضای درس دور نشوید و تا جایی که می توانید خود را با مباحث سخت و وقت گیر درگیر نکنید و به جای آن مباحثی را که ساده ترند و زودتر جمع می شوند، بخوانید.
   از این فرصت طلایی استفاده کنید
در آخر خطاب به شما دانش آموز عزیز می گویم که تعطیلات عید می تواند یک فرصت طلایی برای پیشی گرفتن از رقیبان باشد تا ضمن این که هم به تفریح و استراحت می پردازید با برنامه ریزی درست در این فرصت طلایی برگ برنده قبول شدن در کنکور را هم از آن خود کنید.خراسان


نویسنده : فرزانه عطاران | مشاور تحصیلی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: