کد خبر: ۲۲۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 09
سال ۹۷ رو به پایان است، اما متأسفانه پرستاران مطالبات یک ساله خود را دریافت نکرده‌اند؛ با وجود اینکه پرستاران باید بار اضافه‌کاری‌های اجباری از سوی مدیران بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی که گزارش نمی‌شود را متحمل شوند، اما هنوز دستمزد همین اضافه‌کاری‌های کم را هم دریافت نکرده‌اند
شفاآنلاین>سلامت> شریفی مقدم گفت: با کمبود شدید نیروی پرستاری در کشور مواجه هستیم اما مسئولان هیچ بودجه‌ای برای جذب نیرو در نظر نمی‌گیرند.

به گزارش شفاآنلاین،  محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستاری ایران  اظهار کرد: سال ۹۷ رو به پایان است، اما متأسفانه پرستاران مطالبات یک ساله خود را دریافت نکرده‌اند؛ با وجود اینکه پرستاران باید بار اضافه‌کاری‌های اجباری از سوی مدیران بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی که گزارش نمی‌شود را متحمل شوند، اما هنوز دستمزد همین اضافه‌کاری‌های کم را هم دریافت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر از زمان پرداخت اضافه‌کاری یا مطالبات پرستاران به مدت ۱ سال بگذرد، ارزش نرخ مطالباتشان بسیار کاهش پیدا می‌کند؛این بدعهدی‌ها در کنار تبعیض در برخورد با آن‌ها و شرایط سخت کاری منجر به بروز نارضایتی‌های بسیار در گروه پرستاری می‌شود.

شریفی مقدم افزود: طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برای سال ۹۸ نیز انجام نمی‌شود، زیرا وزارت بهداشت بودجه‌ای را برای آن در نظر نگرفته است و کمیسیون تلفیق هم تصمیمی برای اجرای طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری(Nursing) اتخاذ نکرده است.

دبیرکل خانه پرستاری ایران تأکید کرد: در هفته گذشته به دلیل شرایط سخت کاری و تأخیر در پرداخت مطالبات، پرستاران بیمارستان شهید بهشتی کاشان دست به تجمع زده‌اند تا شاید مسئولان ذیربط نیم نگاهی به خواسته‌هایشان داشته باشند.

شریفی مقدم گفت: شرایط سخت کاری، حقوق کم و تأخیر در پرداخت مطالبات همگی منجر به بی‌انگیزگی در کار می‌شود و همین مسئله می‌تواند سلامت بیماران(patients) و مراجعه‌کنندگان را به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها با خطر روبه‌رو کند.

برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای در هاله‌ای از ابهام

دبیرکل خانه پرستاری ایران ادامه داد: متأسفانه هنوز درباره برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای با وزارت بهداشت به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و برگزاری این آزمون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

شریفی مقدم اظهار کرد: معتقدم که آزمون صلاحیت حرفه‌ای باید زیر نظر سازمان نظام پرستاری برگزار شود، زیرا افراد فارغ‌التحصیل و کسانی که تقاضای ورود به کار در حوزه پرستاری را دارند باید از نظر روحی و روانی و جسمی قابلیت انجام کار پرستاری را داشته باشند.

دبیرکل خانه پرستاری ایران بیان کرد: باید یک راه منطقی برای رسیدگی به مشکلات پرستاران از قبیل سختی کار و حقوق کم ارائه شود، زیرا در آینده‌ای نزدیک مشکلات مختلفی دامن‌گیر حوزه سلامت کشور می‌شود.

شریفی مقدم یادآوری کرد: متأسفانه ما دچار کمبود شدید نیروی پرستاری در کشور هستیم، اما هیچ بودجه‌ای از طریق سازمان‌های مربوطه برای جذب نیرو در نظر نمی‌گیرند و تا به امروز اقدام مهمی در این خصوص انجام نشده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: