کد خبر: ۲۲۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 05
آگاهی از عادت هایی که موجب تضعیف استخوان های ما می شود، در مقابله با این شرایط و کاهش خطر شکستگی استخوان موثر است

 شفا آنلاین>سلامت>روند کاهش تراکم استخوانی می تواند در سنین پایین نیز آغاز شود.روند استخوان سازی دردوره نوجوانی و دهه دوم زندگی انسان سریع تر انجام می شود. اما پس از 30 سالگی آهنگ تولید استخوان جدید، کند و از دست دادن توده استخوانی آغاز می شود.

به گزارش شفا آنلاین:آگاهی از عادت هایی که موجب تضعیف استخوان های ما می شود، در مقابله با این شرایط و کاهش خطر شکستگی استخوان <Bone fracture>موثر است
،از جمله :
مصرف بیش از حد پروتئین
در شرایطی که مصرف پروتئین به میزان کافی مفید است، مصرف بیش از حد این ماده می تواند به ضرر بدن تمام شود. در صورت مصرف بیش از حد پروتئین، بدن کلسیم بیشتری دفع می کند و دریافتی کلسیم استخوان ها ممکن است به میزان کافی انجام نشود.

مصرف بیش از حد قهوه
مصرف بیش از حد قهوه و دیگر نوشیدنی های کافئین‌دار ممکن است به استخوان های شما آسیب وارد کند.

 به نظر می رسد مصرف کافئین بیش از حد، جذب کلسیم در روده را با اختلال مواجه می کند. در صورت دریافت مقدار مصرف توصیه شده روزانه 1000 تا 1200 میلی گرم کلسیم، برای بیشتر افراد کافئین عاملی مضر برای استخوان ها محسوب نمی شود.

کاهش وزن بیش از حد
اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید، دستیابی به وزن سالم اهمیت دارد اما کاهش وزن بیش از حد نیز می تواند به استخوان های شما آسیب وارد کند.افرادی که بیش از حد وزن کم می کنند بیشتردر معرض  ابتلا به پوکی استخوان قرار دارند.خراسان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: