کد خبر: ۲۲۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 02
از آن جایی که این گونه حیوان بیشتر در مناطق کوهستانی یافت می شود، در شبه جزیره عربستان به دلیل شکار غیر قانونی و تخریب محیط، به شدت کمیاب شده است
شفاآنلاین>اجتماعی>اوایل ماه جاری، سازمان حفاظت محیط زیست ابوظبی EAD، از پیدا شدن گونه ی کمیابی از گربه سان معروف به "سیاه گوش عرب" در پارک ملی جبل حفیت واقع در شهر العین خبر داد. این حیوان خاکی رنگ با گوش های سیاه آخرین بار در سال 1984 در ابوظبی دیده شده بود.

به گزارش شفاآنلاین،این حیوان که نام عربی آن "الوشق" می باشد، از طریق دوربین های از راه دور سازمان محیط زیست<the environment> امارات به عنوان بخشی از برنامه نظارت طولانی مدت از گونه های مهم و خطرناک در حیات وحش و مناطق حفاظت شده، گرفته شد.

سازمان حفاظت محیط زیست امارات موفق شده عکس های این حیوان نر را هم در روز و هم در شب و در حین شکار پرندگان و جوندگان کوچک ثبت و ضبط کند.

از آن جایی که این گونه حیوان بیشتر در مناطق کوهستانی یافت می شود، در شبه جزیره عربستان به دلیل شکار غیر قانونی و تخریب محیط، به شدت کمیاب شده است.

جبل حفیت تنها کوه در ابوظبی به دلیل ارتفاع بسیار بالا، خانه بسیاری از حیوانات و گیاهان محلی است. از این رو در سال 2017 به عنوان "پارک ملی" و در سال 2018 به عنوان بخشی از "منطقه حفاظتی شیخ زاید" ثبت شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: