کد خبر: ۲۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 19
وزیر اسبق بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین
شفا آنلاین- وزیر اسبق بهداشت در خصوص اعتراض شدید جمع کثیری از جراحان به مفاد ماده 616 قانون مجازات اسلامی گفت: نباید گذاشت حجم اعتراضات زیاد شود،چراكه این گونه تاختن به یک حرفه نتایج خوبی برای مملکت وجامعه به دنبال ندارد.

دکتر ایرج فاضل در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: مشکلات جامعه پزشکی یکی دو تا نیست به گونه ای که در حال حاضر با جو نامطلوب و فشارهای زیادی مواجه ایم که این امر به نفع مملکت نیست.

وی با بیان این که به نظر می رسد به صورت سازمان یافته ای به جامعه پزشکی توهین می شود در عین حال جامعه پزشکی را زحمتکش ترین قشر جامعه دانست.

نماینده وزیر بهداشت در شورای عالی نظام پزشکی ادامه داد: در واقع تردیدی وجود ندارد که از 20 گروه اجتماعی هیچ کدام مانند جامعه پزشکان به رغم تمام ناملایمات به مردم و جامعه خدمت نمی کنند.

وی وضعیت تعرفه ها رانيزغيرمعقول تلقی و خاطرنشان کرد: در حقیقت میزان تعرفه ها برای عهد عتیق است و ربطی به اقتصاد امروزه مملکت ندارد.

رئیس جامعه جراحان ایران تصریح کرد: پزشکان تحت فشار کار می کنند و توهین هم می شوند که بنده به این وضع خوش بین نیستم.

وی تأکید کرد: آنهایی که این کار را می کنند دنبال ماجراهای دیگری در این مملکت هستند که یکی از آنها حبس پزشکان است، سوال اینجاست که در کدام نقطه دنیا این گونه با پزشکان رفتار می کنند؟ از جان پزشکان چه می خواهند؟

فاضل ادامه داد: غیر از این که هر یک از پزشکان 20سال دود چراغ خوردند، زحمت کشیدند و با شرایط ناجوری کار می کنند.پس سوال اينجاست چرا باید به این طبقه علمی کشوراينقدر فشار آورده شود؟

رئیس انجمن پیوند اعضای ایران در خصوص اعتراض جراحان به ماده 616 اظهار داشت: نباید گذاشت حجم اعتراضات زیاد شود، یک جایی بايد ترمز را کشید.درعين حال نيز عادلانه و با متانت به حل مسائل و مشکلات پرداخت. زیرا این گونه تاختن به یک حرفه نتایج خوبی برای مملکت ندارد.

وی تصريح كرد: باید دراين رويه كه درپيش گرفته شده تجدید نظر شود، اگر پزشکی مشکلی داشته باشد راه های حل آن وجود دارد، مانند اعمال قوانین سازمان نظام پزشکی که به نظر بنده نسبت به دوره گذشته عملکردش بهتر شده است.

وزیر اسبق بهداشت هشدار داد: به طور جدی برای حل مشکلات جامعه پزشکی با هوچی گری برخورد کردن به هیچ عنوان به نفع مردم وجامعه پزشكي نیست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: