کد خبر: ۲۲۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - 2019February 25
دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف جراحی در سال‌های اولیه کار خود با چالش‌های متعددی روبرو هستند.
شفاآنلاین>سلامت> دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف جراحی در سال‌های اولیه کار خود با چالش‌های متعددی روبرو هستند. انجام تعهدات در مناطق مختلف و بعضا دور افتاده، شرایط کاری در زمان طرح، کمبودهای تجهیزاتی، دوری از خانواده، روند ادامه تحصیل، تغییرات ضوابط مانند مدت تعهد و پذیرش در دوره‌های بعدی و برخی موارد دیگر از جمله مسائل مبتلابه این گروه از همکاران است.

از طرف دیگر نظام ارائه خدمات سلامت با توزیع نامتوازن نیروی متخصص بویژه در رشته‌های جراحی روبرو است که باعث عدم دسترسی مردم به خدمات(Services) مورد نیاز می‌شود و همین باعث بروز برخی چالش‌های فوق برای همکاران جوان می‌شود. ماندگاری نیروهای جوان در بعضی مناطق کشور از چالش‌های دیگر نظام سلامت است بطوری که در بعضی شهرها میزان گردش متخصصین بسیار بالا است و در واقع نیروهای آموزشی و درمانی کاملا ناپایدار هستند. این باعث می‌شود حتی با وجود توانمندی‌های قابل قبول، اعتماد مردم منطقه به همکاران ما جلب نشود و چرخه ارجاع بیمار به مراکز استان و پایتخت همچنان ادامه پیدا کند.

از سوی دیگر همکاران جوان با دو موضوع مهم دیگر در شروع کار روبرو هستند. اول برخورد با بیماران و همراهان ایشان و موضوع دوم تعاملات داخل گروهی بخصوص با جراحان ارشد و با سابقه است بعضا با چالش‌هایی روبرو است و هردو موضوع به نوعی مرتبط به رفتار حرفه‌ای هستند که هم در بخش آموزش و هم در اجرای آن مشکلاتی وجود دارد.

هدف از برگزاری این پانل بررسی چالش‌ها از دو دیدگاه ارائه‌دهندگان خدمت و مسئولان نظام سلامت است. این تبادل نظر اولا باعث روشن شدن بعضی ابهامات و علل برقرار شدن برخی ضوابط می‌شود و از سوی دیگر توجه مسئولان را به چالش‌ها جلب نموده و به طرح پیشنهادهایی برای کاهش(Decrease) آنها کمک می‌کند. همچنین تبادل افکار و تجربیات نسل‌های مختلف در رشته‌های جراحی، برای همه ما نکات آموزنده‌ای در بر خواهد داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: