کد خبر: ۲۲۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - 2019February 24
زنجبیل تازه یک درمان خانگی و مناسب برای انواع لکه پوستی هست. هنگامی که احساس کردید که قرار هست که یک جوش یا لکه جدید روی پوست ایجاد بشه فقط کافیه مقداری زنجبیل تازه روی اون قسمت از پوست قرار بدید و سحر و جادوی این ماده طبیعی رو مشاهده کنید
شفاآنلاین>سلامت> زنجبیل یکی از ادویه های پرکاربرد در آشپزی هست که تاثیرات خوبی هم برای حفظ سلامت و زیبایی پوست داره. با این تاثیرات بیشتر آشنا بشید. 

به گزارش شفاآنلاین،زنجبیل<Ginger> رو بیشتر افراد به عنوان یکی از بهترین درمان ها برای سرماخوردگی می شناسند و به دلیل طعم و مزه متفاوت و خاصی که داره، به عنوان ادویه در پخت و پز مورد استفاده قرار می گیره. علاوه بر این زنجبیل دارای خواص ضدعفونی کننده، ضد التهاب، آنتی اکسیدان و طبع گرم نیز هست و تاثیرات شگفت انگیزی رو میتونه برای سلامت پوست، مو و بدن به همراه داشته باشه.

مزایا و فواید زنجبیل برای پوست

زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان هست و به همین دلیل برای محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد بسیار مفید و موثر هست و میتونه مانع از پیری پوست بشه. علاوه بر این یکی از بهترین روشهای خانگی برای درمان هایپر پیگمانتاسیون (عوارض پوستی که در اثر تجمع غیر یکنواخت رنگدانه ملانین روی پوست ایجاد میشه) و زخم های آکنه هست.

زنجبیل دارای خواص ضدالتهابی و ضد عفونی کننده نیز هست و به همین دلیل برای درمان آکنه گزینه مناسبی میتونه باشه. خواص ضدالتهابی زنجبیل مانع از تورم پوست ناشب از جوش و آکنه میشه و در عین حال درد ناشی از جوش رو هم تا حد زیادی کاهش میده. خواص ضدعفونی آن هم به عمق پوست نفوذ میکنه و باکتری های ایجادکننده جوش رو از بین میبره.

مزایا و فواید زنجبیل برای موها

زنجبیل نه تنها برای حفظ سلامت و زیبایی پوست مفید هست بلکه میتونه برخی از مشکلات قدیمی مربوط به موها رو هم برطرف کنه. از انجایی که زنجبیل دارای طبیعتی گرم هست زمانی که روی پوست قرار میگیره احساس گرما زیادی رو در پوست ایجاد میکنه و باعث افزایش گردش خون در پوست میشه.

گاهی ممکنه ریزش موها به دلیل کم بودن گردش خون در پوست سر باشه. به همین دلیل استفاده از یک عامل گرم کننده مانند زنجبیل میتونه گردش خون رو تا حد زیادی در پوست سر افزایش بده، فولیکول های مو رو تحریک کنه و از این طرق، باعث کم شدن ریزش موها و تقویت رشد موها بشه.

علاوه بر این زنجبیل حاوی مواد معدنی، ویتامین ها و اسیدهای چرب هست که همگی برای تقویت و تغذیه موها مفید و موثر هستند.

روش های مختلف استفاده از زنجبیل برای سلامت و زیبایی پوست و مو
 
1. استفاده از زنجبیل خام

زنجبیل تازه یک درمان خانگی و مناسب برای انواع لکه پوستی هست. هنگامی که احساس کردید که قرار هست که یک جوش یا لکه جدید روی پوست ایجاد بشه فقط کافیه مقداری زنجبیل تازه روی اون قسمت از پوست <Skin>قرار بدید و سحر و جادوی این ماده طبیعی رو مشاهده کنید.

2. استفاده از روغن زنجبیل

برای بهره مندی حداکثری از فواید زنجبیل میتونید چند قطره از اسانس یا روغن رنجبیل رو به شامپو اضافه کنید. این روغن میتونه باعث تحریک فولیکول های مو بشه، رشد موها رو افزایش میده و شوره سر رو هم از بین میبره.

3. استفاده از زنجبیل به عنوان اسکراب سلولیت

2 قاشق زنجبیل تازه رنده شده رو با 1/4 فنجان شکر مخلوط کنید و آب نیمی از یک لیمو و 4 قاشق روغن نارگیل رو به ترکیب اضافه کنید. حالا این اسکراب رو روی پوست و قسمت هایی که دارای سلولیت هست بمالید. این ترکیب میتونه لایه برداری خیلی خوبی از پست ایجاد کنه و در از بین بردن سلولیت ها هم خیلی موثره.

4. استفاده از زنجبیل به عنوان تونر

چند تکه زنجبیل تازه رو برش بزنید و در یک ظرف آب ریخته و اجازه بدید به مدت 20 دقیقه بجوشه. اجازه بدید این ترکیب خنک بشه و بعد در یک بطری اسپری دار بریزید و به عنوان تونر پوست استفاده کنید. 

5. چای زنجبیل

زنجبیل برای بدن هم فواید شگفت انگیزی داره. زنجبیل یک درمان طبیعی برای گلودرد، تسکین حالت تهوع و کاهش درد پریودی هست. تنها کافیه چند تکه زنجبیل تازه رو در مقداری آب جوش بریزید و بعد از جوشیدن عصاره اون رو به عنوان چای مصرف کنید.زیبامون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: