کد خبر: ۲۲۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - 2019February 23
این دارو جزو دسته داروهای پرخطر است که تولید آن تنها در خطوط دارای سیستم های بسته «ایزولاتور» امکان پذیر است
شفاآنلاین>سلامت>رئیس مرکز تحقیقات روماتولوژی ایران، از تولید داروی درمان «آرتریت روماتوئید» به همت محققین ایرانی خبر داد و گفت: کیفیت این دارو مشابه نوع خارجی آن است.

به گزارش شفاآنلاین ، احمدرضا جمشیدی، با اشاره به رونمایی از داروی ‌«روفانیب‌»، اظهارداشت: این دارو برای بیمارانی که مبتلا به آرتریت روماتوئید هستند کاربرد دارد و بیماری <Sickness>را در محل پیام شروعش متوقف می‌کند.

این فوق تخصص روماتولوژی افزود: بیماری های خود ایمنی به این صورت هستند که یک عامل خارجی وارد بدن می‌شود و سیستم ایمنی را تحریک می کند. در زمینه ژنتیکی و اختلالات ایمنی که وجود دارد این سیستم ایمنی به خود بدن حمله می کند که و این بیماری را خود ایمنی می‌نامیم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، ادامه داد: چند سال قبل این دارو به نام توفاسیتینیب وارد کشور شد ولی به دلیل قیمت بالای آن که ماهانه ۵.۵ میلیون برای بیمار هزینه داشت، نمی‌توانستیم این دارو را برای بیمار تجویز کنیم و بیمار هم توانایی پرداخت هزینه آن را نداشت. همچنین هیچ بیمه ای هم این دارو رو پوشش نمی‌دهد چون این بیماری مزمن است و طول درمان طولانی دارد.

جمشیدی با اشاره به تولید این دارو در داخل کشور، گفت: بررسی ها نشان می دهد این دارو کاملا مشابه داروهای خارجی است.

وی اضافه کرد: لازم است دولت به تولید داخل توجه داشته باشد چراکه این مسئله کمک به بیمارانی است که واقعا دردمند هستند به خصوص مریض آرتریت روماتوئید که به درمان مقاوم هستند و شبانه روزی درد می کشند و نمی توانند به کار روزمره‌شان برسند.

نیما سپهری مدیر عامل شرکت دارویی تولید کننده این دارو، اظهارداشت: این دارو برای آن دسته از بیماران مبتلا به «آرتریت روماتوئید» و «پسوریاتیک ارتریتیس» که به «متوترکسات» پاسخ مناسب نشان نداده‌اند و بیماران مبتلا به «کولیت اولسراتیو» متوسط تا شدید، کاربرد دارد.

وی با اشاره به اینکه این دارو<medicine> به شکل قرص ۵ میلی‌گرمی و در جعبه‌های ۵۶ عددی وارد بازار دارویی کشور شده است، گفت: این دارو جزو دسته داروهای پرخطر است که تولید آن تنها در خطوط دارای سیستم های بسته «ایزولاتور» امکان پذیر است.

سپهری افزود: این محصول یکی از معدود گزینه های خوراکی نسل جدید درمان برای درمان آرتریت های مفصلی و پسوریازیس است. این محصول، اخیرا تاییدیه مصرف در بیماری التهابی روده را نیز گرفته است. 

وی گفت: عوارض محدود نسبت به رقیب تزریقی (متوترکسات)، سهولت در استفاده و تامین با کیفیت با قیمتی حداقل ۱۰ برابر کمتر از مشابه تک نسخه ای خارجی و نصف قیمت برند در ترکیه از مهم ترین مزایای رقابتی محصول نانوالوند است. مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: