کد خبر: ۲۲۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019February 20
سیاست‌گذاری و نظارت در آموزش عالی باید در اختیار وزارت علوم باشد و حتی نظر شخصی من این است که اگر بتوان دانشگاه‌های علوم پزشکی را نیز به وزارت علوم پیوند داد، اتفاق بسیار بهتری است تا آنکه جدا باشند
شفاآنلاین>سلامت> عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با طرح ایده الحاق دانشگاه‌های علوم پزشکی به وزارت علوم، دلیل آن را رویکرد دنیا به همکاری بین تخصص‌های مختلف دانست.

به گزارش شفاآنلاین، محمد مهدی زاهدی  با تأکید بر اینکه سیاست‌گذاری و نظارت در حوزه آموزش عالی کشور باید متمرکز باشد، افزود: سیاست‌گذاری و نظارت در آموزش عالی باید در اختیار وزارت علوم باشد و حتی نظر شخصی من این است که اگر بتوان دانشگاه‌های علوم پزشکی (medical)را نیز به وزارت علوم پیوند داد، اتفاق بسیار بهتری است تا آنکه جدا باشند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نظام آموزش عالی در دنیا یک نظام ترکیبی است؛ به عبارتی آموزش عالی در آینده که هم‌اکنون مرحله آغاز آن قابل ملاحظه است، به دنبال رشته‌های بین رشته‌ای و همکاری بین تخصص‌های مختلف است.

این نماینده مجلس، دلیل چنین رویکردی را "اثربخشی بیشتر" و استفاده از "فناوری‌های جدید" و "راهکارهای نوین" دانست و افزود: ایده الحاق دانشگاه‌های علوم پزشکی به وزارت علوم مطلوب و مناسب است.

سیاست‌گذاری و نظارت در حوزه آموزش عالی باید با وزارت علوم باشد

وی همچنین بیان کرد: البته در یک تصمیم‌گیری مطلق نمی‌توان گفت که همه دانشگاه‌ها زیر نظر وزارت علوم باشد؛ زیرا برخی دستگاه‌ها نظیر وزارت اطلاعات یا ارتش به دانشگاه مخصوص خود نیاز دارند و دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم نمی‌توانند آن نیازها را برطرف کنند.

زاهدی گفت: اگرچه سیاست‌گذاری و نظارت حتما باید با وزارت علوم باشد اما باید تا اندازه‌ای انعطاف‌پذیری داشته باشد که برخی دستگاه‌ها شبیه نیروهای مسلح یا نهادهای امنیتی بتوانند دانشجویان مورد نظر خود را تربیت کنند.

عضو کمیسیون آموزش(Education) و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه وزارت علوم قدمی برای متمرکز کردن برنداشته، درباره نقش مجلس در این میان توضیح داد: درباره این موضوع شورای عالی اداری و هیئت وزیران می‌تواند تصمیم‌گیری کند و نیازی به قانون مجلس نیست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: