کد خبر: ۲۲۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019February 20
هسته انگور یکی از تنها چند آنتی اکسیدانی است که می تواند از سد خونی مغزی خونی عبور کند و حفاظت از مغز را فراهم می کند
شفا آنلاین>سلامت>نام های دیگر : مووینیس، روغن هسته انگور، هسته انگور، موسکات

به گزارش شفا آنلاین:هسته انگور مدت طولانی از زمان یونان باستان به عنوان منبع تغذیه ای با استفاده دارویی در نظر گرفته شده است. هسته انگور<grape seed> حاوی ترکیبات منحصر به فردی به نام کمپلکس الیگومری پروانتوسیانیدین است که دارای کیفیت آنتی اکسیدانی قوی سودمند برای ورزشکار ورزیده است. در یک ورزشکار که در اوج تمرین است تولید رادیکال های ازاد و استرس اکسیداتیو ممکن است بیش از دفاع طبیعی بدن باشد که باعث آسیب به بافت عضلات و مهار بازیافت مناسب بعد از تمرین می شود. توانایی آنتی اکسیدانی هسته انگور ۲۰-۵۰ برابر قوی تر از آنتی اکسیدان های محبوبی مانند بتاکارون، ویتامین C و ویتامین E نشان داده شده است که به تقویت و محافظت از غشای سلولی کمک می کند، ضمناً از بافت های عضلانی در برابر آسیب اکسیداتیو ناشی از افزایش سطوح در گردش رادیکال های آزاد طی استرس ورزش محافظت می کند.

ورزشکاران ممکن است آسیب و التهاب کمتری را در سیستم عضلانی طی تمرینات سنگین تجربه کنند در نتیجه سبب تسهیل بازیافت سریع تر بعد از تمرین می شود. هسته انگور یکی از تنها چند آنتی اکسیدانی است که می تواند از سد خونی مغزی خونی عبور کند و حفاظت از مغز را فراهم می کند. فرض بر این است که ممکن است به افزایش هوشیاری ذهنی، توجه و تمرکز در تمرین و رقابت کمک می کند اما تحقیقاتی در مورد ارزیابی این سودمندی بالقوه وجود ندارد.

هنگامی که عصاره هسته انگور به صورت مکمل ۴۰۰ میلی گرمی در مقابل دارو نما در یک مطالعه دوسورکو در سال 2009 به گروهی از ورزشکاران نخبه در میان تمرینات و رقابت ها داده شده آن ا نزدیک به 10 درصد افزایش در ظرفیت آنتی اکسیدانی داشتند که منجر به کاهش شاخص های آسیب عضله اسکلتی شد. این نتیجه برابر با افزایش قابل توجه در عملکرد ورزشکاران هندبال، از جمله ۶/۴ درصد افزایش در توان انفجاری در طول پروتکل پریدن بود. برخی از شواهد اذعان می دارد که OPC در هسته انگور برخی از التهاب های ایجاد شده توسط آسیب و جراحی ورزشی را جبران می کند. هسته انگور به عنوان یک کپسول در دسترس است. دوز درمانی برای حفاظت آنتی اکسیدانی در ورزشکاران در محدوده 50-25 میلی گرم تا ۳ بار در روز توسط تحقیقات حمایت شده است.

گزارش هایی از سر درد، پوست سر خشک همراه با خارش، سر گیجه و حات تهوع در جمعیت کوچکی اعلام شده است. دوز مطالعات حیوانی استفاده تا 100 میلی گرم در کیلو گرم در روز را بی خطر نشان داده اند. با این حال آزمایش های ایمنی در انسان محدود است مشورت با یک پزشک قبل از دریافت مکمل توصیه می شود. به خصوص اگر دارویی دریافت می کنید. هسته انگور کمک به مهار آزادی مواد شیمیایی به نام پروستاگلاندین ها می کند. پروستاگلاندین ها می توانند طی پاسخ های آلرژیک و یا آسم التهاب تولید کنند، مکمل یاری به طور بالقوه برای ورزشکارانی که از آلرژی یا آسم رنج می برند مفید است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: