کد خبر: ۲۲۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 19
۲.۱ میلیارد دلار در دنیا جهت درمان بیماری سنگ کلیه هزینه می‌شود که با اقدامات پیشگیرانه به ۲ هزار دلار برای هر بیمار کاهش پیدا می‌کند
شفاآنلاین>سلامت>بصیری گفت: ۲.۱ میلیارد دلار در دنیا برای درمان بیماری سنگ کلیه هزینه می‌شود که با اقدامات پیشگیرانه به ۲ هزار دلار برای هر بیمار کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، عباس بصیری رئیس مرکز تحقیقات مجاری ادراری و بیماری‌های کلیوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم رونمایی از دستگاه تشخیص سنگ‌های ادراری به روش FTIR که صبح امروز که در ساختمان مرکزی این مرکز تخقیقات برگزار شد، اظهار کرد: سنگ کلیه<Kidney> یکی از مشکلات شایع دنیاست و میزان عود این بیماری بالاست،‌ به‌طوری که شیوع آن در امریکا ۸.۸ درصد است، از این رو ما در مرکز تحقیقات یک سری نیازسنجی را در این زمینه انجام داده‌ایم.

بصیری ادامه داد: ۲.۱ میلیارد دلار در دنیا جهت درمان بیماری سنگ کلیه هزینه می‌شود که با اقدامات پیشگیرانه به ۲ هزار دلار برای هر بیمار کاهش پیدا می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات مجاری ادراری و بیماری‌های کلیوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: هزینه درمان بیماری سنگ کلیه تا سال ۲۰۳۰ افزایش پیدا می‌کند و ما در ایران بار بیماری ها را بررسی کردیم و متوجه شدیم بیماری سنگ کلیه از بار بیماری زیادی برخوردار است.
مناطقی که بالاترین شیوع سنگ کلیه<kidney stone> را دارند

بصیری بیان کرد: میزان بروز سنگ در ایران ۱۳۶ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر و بالاترین شیوع سنگ در مناطق شمال غرب و غرب کشور است و شیوع آن در بین ایرانی‌ها بسیار بالاست.

وی افزود: ترکیب سنگ از اهمیتی بالا برخوردار است و خرید نرم افزار مخصوص تهیه راهنمای بالینی از جمله اقدامات انجام شده در زمینه بیماری سنگ کلیه در کشور است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: