کد خبر: ۲۱۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۷ - 2019January 02
گریپ‌فرووت سرشار از ویتامین C است. ویتامین C به‌طرز چشمگیری سیستم ایمنی را تقویت کرده و طول دوره‌ سرماخوردگی را کوتاه می‌کند
شفاآنلاین>سلامت> گریپ‌فرووت سرشار از ویتامین C است. ویتامین C به‌طرز چشمگیری سیستم ایمنی را تقویت کرده و طول دوره‌ سرماخوردگی را کوتاه می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، در ادامه با فواید گریپ‌فروت بیشتر آشنا می‌شوید.

محافظت دربرابر سرطان پروستات

یکی دیگر از خواص گریپ‌فروت، خواص آنتی‌اکسیدانی آن است که با سرطان پروستات مقابله می‌کند.تحقیقات نشان می‌دهد گریپ‌فروت حتی سلول‌های تخریب شده در سطح دی‌ان‌ای را بازسازی می‌کند.سرطان پروستات رایج‌ترین نوع سرطان در بین مردان است و پس از سرطان ریه دومین دلیل اصلی مرگ‌ومیر به شمار می‌رود. به‌طور منظم در کنار یک رژيم سالم از گریپ‌فروت استفاده کنید تا با این بیماری مبارزه و از آن پیشگیری کنید.

تقویت فوق‌العاده‌ سیستم ایمنی

مقادیر زیاد ویتامین C به جلوگیری یا مبارزه با سرماخوردگی معمولی کمک می‌کند. نشانه‌هایی مبنی بر آن وجود دارد که ویتامین C در برابر سرطان‌های دهان و معده نیز از بدن محافظت می‌کند. گریپ‌فروت با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند که می‌توانند برای بدن آسیب‌زا باشند. سرطان، سکته، و حمله‌ قلبی ممکن است به رادیکال‌های آزاد کنترل نشده مربوط باشد.

چربی‌سوز طبیعی

چربی‌سوزی گریپ‌فروت یک شایعه‌ ساده نیست. تحقیقات علمی قدرت خارق‌العاده‌ این میوه را در صبحانه یا هروقت دیگر نشان می‌دهد. فقط کافی است پیش از هر وعده یک لیوان آب گریپ‌فروت یا نصف یک گریپ‌فروت را بخورید تا از فواید آن بهره‌مند شوید. کسانی که در این آزمایش شرکت کردند، طی ۱۲ هفته چیزی حدود ۲ کیلوگرم وزن کم کردند.

پاک‌کننده‌ کبد

گریپ‌فروت با پاک‌کردن سموم ناسالم بدن به کبد کمک می‌کند. نوشیدن یا خوردن گریپ‌فروت باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید. گفته می‌شود سم‌زدایی کبد سلامت عمومی را بهبود بخشیده و و علائم شرایط مزمنی از جمله افسردگی، سفتی عضلات و سردردهای مزمن را تسکین می‌دهد.

کاهش کلسترول بد

مطالعات نشان می‌دهد ال‌دی‌ال، یا کلسترول بد، به‌وسیله‌ مصرف منظم گریپ‌فروت 15 درصد کاهش یافت. در این مورد، گریپ‌فروت زرد موثرتر از گریپ‌فروت قرمز بود. تری‌گلیسرید، شکل دیگری از کلسترول بد، تا ۱۷ درصد کاهش یافت. فواید گریپ‌فروت در کاهش کلسترول بد، تنها یک ماه پس از افزودن آن به رژیم بیماران در معرض خطر، قابل مشاهده بود.

بیماری‌های لثه

دانشمندان دریافتند که مصرف دو عدد گریپ‌فروت در روز از بیماری‌های(Diseases) لثه جلوگیری کرده و می‌تواند آنها را معکوس کند. اینکه با اضافه شدن گریپ‌فروت به رژیم غذایی رادیکال‌های آزاد تشکیل نمی‌شوند.بیماری لثه‌ درمان‌نشده یا تشخیص داده نشده می‌تواند منجر به سرطان دهان شود. هم‌چنین بیماری لثه می‌تواند منجر به تولید باکتری‌هایی شود که برای قلب مضر هستند.

پیشگیری از سرطان ریه

تحقیقات نشان می دهد گریپ‌فروت از سرطان(Cancer) ریه جلوگیری کرده و با آن مبارزه می‌کند. مصرف روزانه‌ ۳ لیوان ۱۷۰ گرمی آب گریپ‌فروت در افراد سیگاری، می‌تواند آسیب ایجاد شده توسط سیگار را را معکوس کند. گریپ‌فروت آنزیم‌هایی را فعال می‌کند که با بیماری‌های کشنده مبارزه می‌کنند.

جلوگیری از سنگ‌کلیه

سنگ‌های کلیه معمولا از کلسیم تشکیل می‌شوند، و به محض ایجاد باید از مجرای ادراری بگذرند و یا بلافاصله به‌صورت پزشکی شکسته شوند. هرکسی که سنگ کلیه داشته است می‌تواند شرایط بسیار دردناک آن را درک کند. سودمندترین گزینه نوشیدن روزانه‌ یک لیتر آب گریپ‌فروت است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: