کد خبر: ۲۲۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 18
تخم مرغ یکی از پر خطرترین مواد غذایی است و اگر آن را در درجه حرارت زیاد گرم کنید، سمی می‌شود و شامل غذاهایی می‌شود که تخم مرغ پخته و یا سرخ شده در آن به کار رفته است
شفاآنلاین>سلامت>برخی مواد غذایی را نباید دوباره گرم و در وعده‌های دیگر از آن‌ها استفاده کنیم، زیرا ارزش غذایی خود را از دست می‌دهند.

به گزارش شفاآنلاین، گرم کردن دوباره غذاها مضرات زیادی دارد، در اثر این کار بعضی از مواد غذایی ترکیب داخلی خود را از دست می‌دهند و حتی گاهی سمی می‌شوند و ممکن است عامل ایجاد سرطان<Cancer> در بدن شوند.

از نظر تغذیه‌ای بهترین شیوه طبخ غذا شیوه‌ای است که به اندازه مصرف یکبار تهیه شود و باقیمانده نداشته باشد.

بهتر است از گرم کردن دوباره و چند باره غذا‌ها خودداری کنید و اگر هم قرار است غذا‌ها را  چندبار مصرف کرد آن‌ها را در بسته‌های کوچک قرار دهید و از چندباره گرم کردن آن خودداری کنید.

در همین راستا به معرفی برخی مواد غذایی می‌پردازیم که نباید دوبار گرم شوند.

سیب زمینی

سیب زمینی از مواد غذایی است که ارزش غذایی زیادی دارد و با گرم شدن مجدد خواص غذایی آن از بین می‌رود یا سمی می‌شود، به همین دلیل باید پس از پخت آن را فوری مصرف کنید.

مرغ

اگر مرغ برای بار دوم گرم شود ساختار پروتئینی آن به هم می‌ریزد و سبب بروز مشکلات مختلف گوارشی در افراد می‌شود؛ توصیه می‌شود که این ماده غذایی را بادرجه حرارت پایین گرم کنید و به مدت طولانی این کاررا انجام دهید.

اسفناج

اسفناج حاوی مقدار زیادی نیترات است به همین دلیل گرم کردن مجدد آن نیترات را به نیتریت که عامل مهمی در بروز سرطان است، در دراز مدت تبدیل می‌کند به همین دلیل گرم کردن مجدد اسفناج خطرات زیادی به همراه دارد.

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از پر خطرترین مواد غذایی است و اگر آن را در درجه حرارت زیاد گرم کنید، سمی می‌شود و شامل غذاهایی می‌شود که تخم مرغ پخته و یا سرخ شده در آن به کار رفته است.

قارچ

قارچ از آن دسته از غذاهایی است که بهتر است بلافاصله پس از پخت مصرف شود، گرم کردن قارچ تغییراتی در ترکیب پروتئین مزه این ماده ایجاد می‌کند که بسیاری از مشکلات گوارشی را به همراه دارد و خاصیت خود را از دست می‌دهد.

کرفس

اگر کرفس دوباره گرم شود مواد موجود در آن به نیتریت تبدیل می‌شود که این ماده سرطان زاست و برای بدن به شدت ضرر دارد؛ به همین دلیل اگر غذایی که حاوی کرفس است را می‌خواهید دوباره گرم کنید باید کرفس از ظرف خارج کنید تا محتویات داخل آن دچار مشکلی نشود.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: