کد خبر: ۲۲۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 17
در برنامه ویژه این هفته که با حضور جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری برگزار می‌شود، علاوه بر اینکه پردیس مغز افتتاح رسمی می‌شود، از برگزیدگان مرحله اول مسابقه "دانش مغز" تقدیر به عمل می‌آید
شفاآنلاین>سلامت>در مراسم ویژه‌ "هفته‌ آگاهی از مغز" که از چهارم تا دهم اسفند ماه برگزار می‌شود، از نفرات برتر مرحله اول مسابقه "دانش مغز" تقدیر می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، سینا توکلی، دبیر اجرایی "هفته آگاهی از مغز" در نشست خبری امروز، هدف از برگزاری این هفته را تشخیص زودهنگام بیماری‌های مغزی، مداخله به‌هنگام بیماری‌های تشخیص داده شده و توانمندسازی عملکرد مغز<the brain> نام برد.

وی با اشاره به اینکه این هفته از چهارم تا دهم اسفند ماه با مدیریت ستاد علوم شناختی برگزار می‌شود، در این باره گفت‌: در بعد از ظهر امروز (یکشنبه‌) نشست هم‌اندیشی با انجمن‌های مرتبط با حوزه علوم شناختی، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت و برخی از سمن‌ها برگزار می‌شود تا در خصوص جزئیات برگزاری برنامه‌های این هفته بحث و تبادل نظر شود.

دبیر اجرایی هفته "آگاهی از مغز" طرح سفیران مغز و شناخت را از جمله برنامه‌های این هفته نام برد و در این رابطه خاطر نشان کرد: دانشجویان نخبه حوزه‌های مرتبط با علوم اعصاب و شناخت در مدارس حاضر می‌شوند و دانش‌آموزان را با دانش مغز آشنا می‌کنند.

وی برگزاری سمینارهای تخصصی برای دانش‌آموزان در خصوص مغز و شناخت را از دیگر برنامه‌های هفته "آگاهی از مغز" دانست که در پی آن اساتید دانشگاه‌ها برای دانش‌آموزان سمینارهای تخصصی برگزار می‌کنند.

توکلی برگزاری سمینارهای تخصصی برای دانشجویان را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و یادآور شد: علاوه بر این برنامه‌هایی در خصوص آشنایی مردم با بیماری‌های افسردگی و آلزایمر در فرهنگسراها و خانه‌های سلامت برگزار می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود، اطلاع‌رسانی در خصوص عملکردهای مغز با عنوان "هشتگ آگاهی از مغز" را از دیگر برنامه‌های این هفته نام برد و خاطرنشان کرد: در برنامه ویژه این هفته که با حضور جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری برگزار می‌شود، علاوه بر اینکه پردیس مغز افتتاح رسمی می‌شود، از برگزیدگان مرحله اول مسابقه "دانش مغز" تقدیر به عمل می‌آید.

دبیر اجرایی هفته "آگاهی از مغز" در این باره توضیح داد: مسابقه "دانش مغز" با حضور بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز برگزار شد که در مرحله اول ۳۰ نفر از آنها به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند که در مراسم ویژه هفته "آگاهی از مغز" مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اضافه کرد: به منظور آمادگی افراد برگزیده مرحله اول دوره آموزشی برگزار خواهد شد تا نفرات اول تا سوم مرحله دوم انتخاب شوند.

توکلی در بخش پایانی، خاطر نشان کرد: در نهایت، نفر اول این رقابت‌ها برای مسابقات جهانی دانش مغز در سال ۲۰۱۹ به کره اعزام خواهند شد.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: