کد خبر: ۲۲۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 17
وزیر بهداشت، در حکمی سید کامل تقوی نژاد را به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع و همچنین سرپرست معاونت برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت منصوب کرد
شفاآنلاین>سلامت> وزیر بهداشت، در حکمی سید کامل تقوی نژاد را به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع و همچنین سرپرست معاونت برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت منصوب کرد.

به گزارش شفاآنلاین، در متن حکم سعید نمکی آمده است: با توجه به سوابق ارزنده اجرایی، صداقت و پاکدستی و دانش گرانسنگ جنابعالی و اثرات ارزشمندی که در فعالیت های گذشته بجای گذارده اید به موجب این ابلاغ بعنوان معاون توسعه مدیریت و منابع و همچنین سرپرست معاونت برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت، منصوب می شوید.

امید است با استعانت از پروردگار بزرگ و مشارکت تمامی همکاران و پیروی از مشی اعتدال دولت تدبیر و امید در پیشرفت امور محوله مؤید باشید.

حسب شیوه صدور احکام موارد مورد انتظار را یادآور می شوم:

۱. چابک سازی و کاهش (Decrease)دیوانسالاری اولین وظیفه جنابعالی و همکاران ارجمندتان است که ضروری است با مشورت کارشناسانه بدان بپردازید. کاستن حداقل دو معاونت و ادغام در دیگر معاونت ها که از مطالبات قبلی است اولین گام می باشد که در اسرع وقت انجام شود.

۲. شفاف سازی گردش منابع در تمامی دستگاه های تابعه و دانشگاه های علوم پزشکی از ضرورت های دیگری است که انتظار می رود در صورتی که شبهه ای از عدم شفافیت وجود دارد در اسرع وقت مرتفع گردد. رسیدگی عاجل به مجموعه شرکت های موجود و حسابرسی و ارائه گزارش، کوچک سازی و تجمیع آنها از اولویت های ویژه است.

۳. طرح تحول نظام سلامت که از طرح های مؤثر و مفید دولت تدبیر و امید است کماکان باید مورد حمایت قرار گرفته، با قوت ادامه یابد.

مع الوصف بررسی مجدد و واکاوی بسته های طرح با مشارکت بقیه معاونین محترم و بازنگری آن ضرورت دارد به گونه ای که:

اولاً: پرداخت از جیب بیماران (patients)کمتر شود.

ثانیاً: بیماران خاص و صعب العلاج مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

ثالثاً: پروژه های نیمه تمام طرح به اتمام برسد.

رابعاً: ماندگاری پزشک در نقاط محروم و کمتر برخوردار تقویت شود.

۴. دفتر اقتصاد سلامت با حضور کارشناسان و بهره گیری از ظرفیت دانشگاه های کشور تقویت و در روزهای سخت آینده منابع در اختیار به بهترین نحو ممکن هزینه گردد. در این راستا ضمن صرفه جویی در هزینه کرد تمامی دستگاه ها، انتظار می رود برنامه توسعه آینده مبتنی بر ضرورت های نظام سلامت و توزیع عادلانه منابع با اولویت نقاط محروم و کمتر توسعه یافته تهیه و ارائه گردد. در این راستا علاوه بر تعیین زیرساخت های مورد نیاز ضروری است نیروی انسانی مورد نیاز نظام ارائه خدمت در سال های آتی در مقاطع مختلف برآورد و به عنوان نقشه راه تربیت نیروی انسانی در شورای معاونین طرح و ملاک توسعه نیروی انسانی و تربیت دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی قرار گیرد.

۵. با پرهیز از اداره جزیره ای آن معاونت، تلاش نمایید تا با بررسی اولویت های دیگر معاونت های محترم و تصویب نهایی آنها در شورای معاونین با مشارکت همکارانمان در سازمان برنامه و بودجه و پیگیری در کمیسیون های مجلس شورای اسلامی و دیگر دستگاه های ذیربط از دغدغه خاطر همکاران در تخصیص بموقع منابع مورد نیاز بکاهید.

۶. رسیدگی به معیشت تمامی همکاران در همه رده ها و پرداخت هر چه سریع تر مطالبات معوق در خدمت رسانی این عزیزان به مردم شریف و نیازمندان خدمت موثر خواهد بود. لذا پیگیری مورد اخیر موجب خرسندی همگان است.

۷. هموار کردن حضور بخش خصوصی داخلی و خارجی جهت سرمایه گذاری در نظام سلامت با شیوه های مختلف، راهکاری موثر و پدیده ای ماندگار است که امید دارم مورد توجه ویژه جنابعالی قرار گیرد.

۸. استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و خیّرین سلامت که تجربه موفقی نیز از آن بجای مانده از دیگر موارد اثربخش در توسعه شتابان زیرساخت های حوزه سلامت می باشد که امید است بهره گیری از این ظرفیت بی بدیل مغفول نماند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: