کد خبر: ۲۲۳۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 17
کاهش توانایی‌های جسمی با افزایش سن یکی از موضوعات مهم و غیرقابل انکار در سنین سالمندی است که نیازمند توجه و تمهیدات ویژه‌ای است تا کیفیت زندگی در دوران سالمندی به مخاطره نیفتد
شفاآنلاین>سلامت> امروزه به مدد پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان، امید به زندگی به سن 68 تا 72 سال رسیده است.

به گزارش شفاآنلاین، این درحالی است که کاهش توانایی‌های جسمی با افزایش سن یکی از موضوعات مهم و غیرقابل انکار در سنین سالمندی است که نیازمند توجه و تمهیدات ویژه‌ای است تا کیفیت زندگی در دوران سالمندی به مخاطره نیفتد. از دست دادن دندان‌ها یکی از همین تغییرات است که می‌تواند سالمند را با چالش‌های متعددی نظیر محدودیت در استفاده از مواد غذایی و همچنین مشکل در تکلم مواجه کند.

دکتر علیرضا پرهیز در این باره می‌گوید: بی‌دندانی یکی از چالش‌های مهم دوران سالمندی است که سالمندان را در معرض مشکلات بسیار قرار می‌دهد. از آنجایی که بسیاری از این افراد به دنبال کاهش یا افزایش وزن و همچنین تحلیل فک در استفاده از دندان‌های مصنوعی دچار مشکل می‌شوند بهتر است از درمانی مناسب‌تر بهره ببرند. ایمپلنت به عنوان درمانی مناسب و بی‌دردسر برای بسیاری از سالمندان تجویز می‌شود.

دبیر نهمین همایش بین‌المللی ایمپلنت خاطر نشان می‌کند: ایمپلنت یک درمان فانتزی نیست و در حال حاضر یک درمان ضروری برای ارتقای کیفیت زندگی اقشار مختلف جامعه و به خصوص سالمندان به شمار می‌رود. اما بسیاری از سالمندان به دلیل این‌که به برخی بیماری‌ها مانند دیابت (Diabetes)مبتلا هستند شانس استفاده از این درمان را از دست می‌دهند.

وی در ادامه می‌افزاید: البته این دسته از سالمندان در صورت کنترل بیماری هایشان می‌توانند از این درمان بهره ببرند، در غیر این صورت نه تنها گزینه مناسبی برای استفاده از درمان ایمپلنت نیستند، بلکه کاندیدای هیچ درمانی هم نخواهند بود.

دکتر پرهیز در خاتمه تأکید می‌کند: آن دسته از سالمندان هم که دچار تحلیل استخوان فک شده‌اند هم نباید نگران باشند. خوشبختانه امروزه با استفاده از تکنیک بازسازی فکی می‌توان برای آن دسته از افرادی که در استفاده از ایمپلنت دچار محدودیت هستند اقدامات مناسب درمانی(Cure) انجام داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: