کد خبر: ۲۲۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 16
غذاهای نامناسب و مضر باعث ایجاد زخم روی کبد می‌شوند و به‌تدریج کارایی آن را ضعیف و دچار اشکال می‌کنند.در ادامه غذاهای مفید برای کبد معرفی می‌شوند
شفاآنلاین>سلامت> غذاهای مناسب کبد آنهایی هستند که به کبد کمک می‌کنند تا سالم بماند و عملکرد خود را به‌درستی انجام دهد.

به گزارش شفاآنلاین، غذاهای نامناسب و مضر باعث ایجاد زخم روی کبد(Liver) می‌شوند و به‌تدریج کارایی آن را ضعیف و دچار اشکال می‌کنند.در ادامه غذاهای مفید برای کبد معرفی می‌شوند.

قهوه

بعضی‌ها عادت دارند هنگام صبح قهوه مصرف کنند این خیلی هم خوب است و این عادت صبحگاهی علاوه بر فواید دیگر به حفظ سلامت کبد کمک می‌کند. دانشمندان مطمئن نیستند که چرا اینطور است اما تحقیقات نشان می‌دهد که چند فنجان قهوه در روز ممکن است شانس ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد.

گریپ‌فروت

این میوه پرتقالی آنتی‌اکسیدان‌های مفیدی دارد که قادر است از سلول‌های شما و التهابی که می‌تواند منجر به صدمه به کبد شود، حفاظت کند. اما در مورد مصرف آنها همراه با داروهای(Medications) خاص مربوط به فشار خون، کلسترول بالا یا سلامت روان احتیاط کنید. گریپ‌فروت می‌تواند بر عملکرد آنها اثر بگذارد.

لوبیا

شما مجبور نیستید که به‌خاطر دریافت پروتئین حتما گوشت مصرف کنید. شما می‌توانید در عوض آن لوبیا مصرف کنید و در عین حال مقدار زیادی هم فیبر دریافت کنید. و خوبی کار اینجاست که لوبیاها حاوی اسیدهای چرب اشباع که در پروتئین حیوانی وجود دارد، نیستند.

گردو

مغزهای خوراکی یکی از بهترین غذاهای مناسب کبد و میان وعده‌ای عالی برای آن هستند. به‌خصوص که حاوی امگا۳، اسیدهای چرب، آنتی‌اکسیدان و فیبر هستند. اما کمی طول می‌کشد تا جذب شوند. هدف تنها ۱۰ عدد گردو در روز است. مصرف زیاد آن چربی و کالری شما را بالا می‌برد.

چای سبز

چای سبز امروزه به یکی از ترندهای برتر نوشیدنی گرم تبدیل شده است و این جای خوشبختی است چون این نوشیدنی مورد علاقه و محبوب حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد شیمیایی دیگری است که ممکن است به حفظ کبد شما در برابر صدمه سلولی و التهاب کمک کند. نوشیدن منظم آن ممکن است خطر ابتلا به بیماری کبد چرب، هپاتیت، سیروز و بیماری مزمن کبد را کاهش دهد.

ماهی سالمون

این ماهی حاوی پروتئین است اما این تنها چیز مهم در این ماهی نیست. این ماهی محبوب همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که ممکن است کلسترول شما را پایین آورده، التهاب را کاهش داده و به شما کمک می‌کند تا وزن سالمی داشته باشید. همه آن چیزها به کبد شما کمک می‌کند. هفته‌ای دو تا ۴ وعده ماهی مصرف کنید. حواستان باشد که هرگز ماهی را سرخ نکنید چون امگا۳ آن چندان جذب نخواهد شد. بهترین راه برای طبخ ماهی طبخ آن در فر است.

آب

باید توجه کنید که آب کافی به میزان لازم در سیستم بدن شما وجود داشته باشد. کمبود آب می‌تواند به کلیه‌های شما هم صدمه بزند. بیماری کلیه گاهی اوقات بی‌صدا و خاموش بروز می‌کند و وقتی شما پی به آن می‌برید که دیگر دیر شده است.

سیب

تحقیقات نشان می‌دهد که میوه‌های پر فیبر همانند سیب می‌توانند به افراد مبتلا به بیماری کبد کمک کنند به‌خصوص آنهایی که چاق هستند. حواستان باشد که پوست آنها را جدا نکنید. آن بخش بیشترین مقدار فیبر را دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: