کد خبر: ۲۲۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 15
متأسفانه بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بر اساس عدالت و شاخص‌های استاندارد اختصاص پیدا نمی‌کند و این دانشگاه‌ها بدهی قابل توجهی به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی دارند
شفاآنلاین>سلامت> شهریاری گفت: تخصیص بودجه به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور باید بر اساس واقعیت‌ و عدالت باشد که متاسفانه روند جاری اینگونه نیست.

به گزارش شفاآنلاین،حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اظهار کرد: متأسفانه بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بر اساس عدالت و شاخص‌های استاندارد اختصاص پیدا نمی‌کند و این دانشگاه‌ها بدهی قابل توجهی به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی دارند.

وی افزود: اگر بودجه بر اساس شاخص‌ها در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور توزیع شود، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود اما متأسفانه در برخی از دانشگاه‌ها افرادی حضور دارند که با لابی‌گری و رانت منابع خوبی را هنگام تصویب بودجه به دانشگاه‌های علوم پزشکی(medical) خود اختصاص داده‌اند.

شهریاری اضافه کرد: همه ساله تخصیص اعتبار بیش از حد بودجه به برخی دانشگاه‌ها  صورت می‌گیرد و همین مسئله باعث بی عدالتی در زمینه توزیع منابع می‌شود.

بودجه عملیاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرایی نمی‌شود

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: تخصیص بودجه به دانشگاه‌های علوم پزشکی باید بر اساس فاکتورهایی مانند اساتید، پرسنل و امکانات فیزیکی تحت پوشش انجام شود، همچنین بودجه عملیاتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور هیچ گاه اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه  نحوه تخصیص بودجه دانشگاه‌ها باعث بروز مشکلات و بدهی‌ می‌شود، افزود: امروزه باید برای اجرای بودجه عملیاتی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از پایه برنامه ریزی شود وهمچنین تعداد دانشجویان در اختصاص بودجه باید مدنظر قرار گیرد زیرا در صورتیکه بودجه بر مبنای واقعیت‌ها به تصویب برسد بسیاری از مشکلات ایجاد نمی‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان (cure)مجلس بیان کرد: برای اجرای بودجه عملیاتی بر اساس عدالت باید واقعیت‌ها را در نظر بگیریم، پس عدالت حکم می‌کند هر دانشگاهی که تعداد اساتید و اعضای هیئت علمی بیشتری دارد، منابع مالی بیشتری داشته باشد.

وی یادآوری کرد:‌ برای عملیاتی شدن توزیع بودجه در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی باید زیرساخت‌های لازم در حوزه سلامت ایجاد شود و  برای مقابله با لابی‌‎گری عدالت را در توزیع منابع دانشگاهی برقراری کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: