کد خبر: ۲۲۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 14
عرضه دارو در داروخانه‌ها به دو صورت ارائه نسخه (آزاد و بیمه‌ای) و عرضه داروهای بدون نسخه (OTC) صورت می‌گیرد
شفاآنلاین>سلامت> کارشناس اداره امور داروخانه‌های کشور گفت: «در عرضه داروها با نسخه، داروخانه‌ها ملزم به درج قیمت و مهر کردن آن هستند که خود به‌منزله فاکتور رسمی است و در مورد داروخانه‌های بدون نسخه نیز پرینت قیمت به بیمار تحویل می‌شود؛ همچنین بیمار می‌تواند فاکتور درخواست کند.»

به گزارش شفاآنلاین، حمید شیبانی فرید گفت: «عرضه دارو در داروخانه‌ها به دو صورت ارائه نسخه (آزاد و بیمه‌ای) و عرضه داروهای بدون نسخه (OTC) صورت می‌گیرد.»

شیبانی فرید ادامه داد: «در مورد عرضه داروها(medicines) با نسخه داروخانه‌ها ملزم به درج قیمت و مهر کردن آن هستند که خود به‌منزله فاکتور رسمی است و در مورد داروخانه‌های بدون نسخه نیز پرینت قیمت به بیمار تحویل می‌شود. همچنین بیمار می‌تواند فاکتور درخواست کند.»

وی در مورد سوال مردم مبنی بر تفاوت قیمت درج شده روی جعبه دارو با بهای دریافتی داروخانه، توضیح داد: «کارخانه‌های تولید دارو، معمولاً مواد بسته‌بندی، شامل جعبه، بروشور و ... را از قبل تهیه کرده و پس از ساخت کامل دارو، فراورده نهایی را بسته‌بندی شده و به داروخانه‌ها(drug stores) تحویل می‌دهند.»

کارشناس اداره امور داروخانه‌های کشور تصریح کرد: «طی مراحل ساخت دارو در برخی موارد چنانچه بهای تمام شده فراورده به دلیل نوسانات قیمت ارز و تغییر نرخ مواد اولیه افزایش یابد، اصلاح قیمت درج شده روی جعبه‌ها و بسته‌بندی قبلی با توجه به حجم بالا، عملاً غیرممکن است. ولی مردم می‌توانند با مراجعه به سایت IRC.fda.gov.ir/nfi از آخرین تغییر قیمت داروها مطلع شوند. همچنین تمام داروخانه‌های کشور ملزم شده‌اند که شماره تماس شکایات را در داخل داروخانه در معرض دید عموم قرار دهند.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: