کد خبر: ۲۲۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 11
بسیاری از افراد در هنگام رویایی با بحران، تنش یا فاجعه، با کمک قابلیت‌های درونی شان به موفقیت می‌رسند
شفاآنلاین>اجتماعی>بسیاری از افراد در هنگام رویایی با بحران، تنش یا فاجعه، با کمک قابلیت‌های درونی شان به موفقیت می‌رسند.

به گزارش شفاآنلاین، ندا محمدی کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت شهدای انقلاب، با اشاره به این که افراد تاب آور دارای مهارت‌هایی هستند که در شرایط بحرانی، آرامش<Calm> خود را حفظ می‌کنند، گفت: این گونه افراد در برابر استرس مقاوم بوده و واکنش‌های مقابله‌ای در مواقع دشوار از خود نشان می‌دهند.

وی افزود: این افراد به جای پنهان شدن پشت مشکلات، با آن‌ها مواجه شده و به دنبال راه حل بوده و یا خود را برای پذیرش مشکل آماده می‌کنند.

محمدی، تاب آوری را مهارتی دانست که کمک می‌کند افراد بتوانند سریع تر، طولانی‌تر و با استرس کمتر در مقابل سختی‌ها بایستند و این مهارت را می‌توان مانند هر مهارت دیگری در هر سنی بدون توجه به تحصیلات یا پیشینه خانوادگی در خود افزایش داد.

وی، مهمترین کاربرد افزایش تحمل و تاب آوری را ایجاد جامعه‌ای با مردمانی توانمند عنوان کرد، به گونه‌ای که آن‌ها به احساس هویت، کارآمدی، توانایی تصمیم گیری، هدف گذاری و باور به آینده دست یابند و بتوانند نیاز‌های اولیه انسانی خود برای مهربانی، رابطه با دیگران، احترام و قدرت، به عنوان روش زندگی انتخاب کنند.

این کارشناس سلامت روان <Fluent>با بیان اینکه همه ما با تاب آوری ذاتی و با ظرفیت‌هایی برای بهبود ویژگی‌هایی که بیشتر در افراد تاب آور دیده می‌شود، متولد می‌شویم، اظهار کرد: بسیاری از افراد در هنگام رویایی با بحران، تنش یا فاجعه، با کمک قابلیت‌های درونی شان به موفقیت می‌رسند.

وی، راه‌های مختلف تقویت مهارت تاب آوری را برخورداری از یک رابطه محکم با خانواده و دوستان، توانایی اجتماعی شدن، دوست داشتن و توانایی شکل دهی یک رابطه مثبت، شوخ طبعی، درک و شناخت فرد از دیگران به دور از بدبینی، فاصله گیری سازکارانه از افراد مشکل ساز و موقعیت‌های ناسالم، خودگردانی یا توانایی رسیدگی به امور روزمره بدون کمک دیگران نام برد.

محمدی اضافه کرد: نگرش مثبت نسبت به آینده و جنبه‌های مثبت رویدادها، دل بستگی‌های مثبت مثل مشارکت در فعالیت‌ها و سرگرمی ها، یادگیری مهارت‌های زندگی شامل، مهارت ارتباطی و مهارت حل تعارض و در نهایت تعیین هدف در زندگی، از اساسی‌ترین مولفه‌های موثر در تاب آوری محسوب می‌شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: