کد خبر: ۲۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 15
شفاآنلاین-نخستین کنگره بین المللی و سیزدهمین کنگره ژنتیک ایران، روزهای سوم تا پنجم خرداد ماه سال جاری با حضور هزار و 300 محقق داخلی و خارجی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

به گزارش شفاآنلاین از انجمن ژنتیک ایران، عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و دبیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی ژنتیک با اعلام این خبر گفت: در پی فراخوان کنگره، بیش از هزار و 300 مقاله در 10 شاخه مختلف علم ژنتیک به دبیرخانه این همایش ارسال شده که بیشترین مقالات در حوزه ژنتیک گیاهی و ژنتیک انسانی هستند.

دکتر کسری اصفهانی افزود:در این کنگره محققانی از کشورهای مختلف اروپایی از جمله اسپانیا، بلژیک، آلمان و اتریش و کشورهای منطقه و همچنین استرالیا نیز حضور دارند و تلاش شده حوزه های مختلف از قبیل تکنیک های نوین ژنتیک، ژنتیک پزشکی قانونی، ذخایر ژنتیکی و سلول های بنیادی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این کنگره ضمن ارائه 20 سخنرانی استادان برجسته داخلی و خارجی، بیش از 100 مقاله در قالب سخنرانی و بقیه مقالات پذیرش شده نیز در قالب پوستر ارائه خواهد شد.

اصفهانی با اشاره به ثبت نام هزار و 265 نفر برای حضور در سیزدهمین کنگره ژنتیک ایران اظهار داشت: علاوه براین در حاشیه کنگره، شش هم اندیشی نیز در حوزه های مختلف ژنتیک برگزار می شود.

وی افزود: همچنین برپایی جشنواره فرهنگی هنری ژنتیک، تقدیر از پیشکسوتان و پایه گذاران علم ژنتیک کشور و برپایی نمایشگاهی با حضور شرکتهای تولیدی و بازرگانی فعال در این حوزه از دیگر برنامه های کنگره سیزدهم است.

اصفهانی با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگی هنری ژنتیک که برای نخستین بار در حاشیه این کنگره برگزار می شود گفت : جشنواره فرهنگی هنری ژنتیک در بخش های نقاشی، عکاسی، گرافیک، انیمیشن، لوح فشرده چند رسانه ای، داستان های کمیک-استریپ، کتاب (تخصصی و آموزشی) به صورت مسابقه ای یا غیر رقابتی برگزار می شود.

به گفته وی انتخاب کتاب علمی برتر سال در حوزه ژنتیک از برنامه های این کنگره است.

اصفهانی با بیان اینکه نمایشگاه جانبی نخستین کنگره بین المللی و سیزدهمین کنگره ژنتیک ایران با استقبال خوب شرکتهای داخلی و بخش خصوصی مواجه شده است که نشان از رونق مجدد فعالیت ها در حوزه زیست فناوری و ژنتیک دارد ،ابراز امیدواری کرد: با اتخاذ سیاست های حمایتی مناسب از سوی دولت، شاهد رونق بیش از پیش آنها باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: