کد خبر: ۲۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 15
شفا آنلاين-از دید عموم مردم، زمانی که فرد تحت شرایط فشار عصبی و یا ناراحتی به خوردن روی می‌آورد دچار پرخوری عصبی شده ولی از نظر پزشکی، پرخوری عصبی معنای دیگری دارد.
به گزارش شفا آنلاين،دکتر مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه گفت: پرخوری عصبی، نوعی بیماری عصبی- فیزیولوژی است که افراد به صورت دوره‌ای وارد فاز پرخوری عصبی و... بی‌اشتهایی عصبی می‌شوند. با ورود فرد به فاز پرخوری عصبی، به طور بدون کنترل و افراطی به خوردن روی می‌آورد و در پی آن دچار عذاب وجدان از این خوردن افراطی می‌شود. 

وی ادامه داد: افرادی که در فاز پرخوری بولیمیا قرار می‌گیرند، با استفاده از مسهل‌ها و وادار کردن خود به استفراغ، سعی در جبران پرخوری خود دارند. 

دکتر کیمیاگر افزود: بولیمیا در دختران جوان و نوجوان و کسانی که چاق بوده‌اند و از رژیم‌های طولانی‌مدت کاهش وزن استفاده کرده‌اند بسیار مشاهده می‌شود؛ علت دیگری که برای بولیمیا می‌توان برشمرد، اختلالات هورمون‌های تنظیم‌کننده اشتها نظیر سروتونین است و وراثت در این نوع، مؤثر است. 

این متخصص تغذیه اظهار داشت: بولیمیا در صورت عدم درمان عوارض گوارشی و روانی زیادی دارد، بنابراین افرادی که مبتلا به این نوع پرخوری عصبی‌اند باید تحت درمان روانشناسی و روانپزشکی قرار گیرند و تا پایان کامل دوره بیماری، درمان را ادامه دهند
برچسب ها: پرخوری ، عصبی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: