کد خبر: ۲۲۲۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - 2019February 03
این غذا دارای انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید است و تاثیری چشمگیر در تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و مو دارد
شفاآنلاین>سلامت> «نخودآب» یکی از غذا‌های سنتی اصفهان و حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، K، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، منیزیم، منگنز، کلسیم، پروتئین، اسیدفولیک، فولاد، اسیدآمینه تریپتوفان، آهن، روی (زینک)، سلنیوم، فسفر، فیبر، امگا ۳ و … است.

به گزارش شفاآنلاین، «نخودآب» یکی از غذا‌های سنتی اصفهان و حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، K، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، منیزیم، منگنز، کلسیم، پروتئین، اسیدفولیک، فولاد، اسیدآمینه تریپتوفان، آهن، روی (زینک)، سلنیوم، فسفر، فیبر، امگا ۳ و … است.

برای بررسی خواص نخودآب اصفهان و اینکه مصرف این غذا برای چه افرادی مفید است حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی  مطالبی را عنوان نمودند.

مهم‌ترین خواص نخودآب اصفهان
حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص نخودآب اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین خواص این غذا تاثیر چشمگیر آن در درمان ناباروری است، زیرا باعث افزایش اسپرم و تقویت قوای جنسی می‌شود.

وی افزود: نخودآب پروتئینی بسیار بالا دارد و موجب تقویت عمومی، افزایش انرژی و عضلانی شدن بدن می‌شود؛ لذا برای ورزشکاران، مخصوصا بدن‌سازان بسیار مفید است.

عظمایی بیان کرد: تقویت حافظه، تقویت بینایی، پاکسازی کبد(Liver) و کلیه، کنترل دیابت، کنترل اشتها و کاهش وزن از دیگر خواص این غذای بی‌نظیر است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: نخودآب اصفهان به علت داشتن آهن و اسیدفولیک موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود؛ لذا برای زنان باردار و جنین مفید است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از خواص نخودآب اصفهان کاهش کلسترول بدِ خون، جلوگیری از تجمع چربی در عروق و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته است.

عظمایی بیان کرد: این غذا دارای انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید است و تاثیری چشمگیر در تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و مو دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف نخودآب اصفهان به علت داشتن کلسیم بالا، پروتئین، منگنز، روی، فولاد و آهن موجب تسریع رشد نوزادان و کودکان می‌شود.

وی بیان کرد: اسیدآمینه تریپتوفان در این غذا موجب ساخت هورمون سراتونین در دستگاه گوارش و خون می‌شود؛ لذا نشاط آور است و باعث پیشگیری از استرس، اضطراب و افسردگی می‌شود.

عظمایی اظهار کرد: از دیگر خواص این غذای خوشمزه می‌توان به تقویت دستگاه گوارش، هضم آسان غذا و رفع یبوست اشاره کرد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی(Traditional medicine) گفت: نخودآب اصفهان به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از آن در برابر انواع بیماری‌ها، مخصوصا سرطان‌ها محافظت می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: