کد خبر: ۲۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 13
شفا آنلاين- مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور گفت: افزون بر دو میلیون نفر در سطح کشور در سال گذشته به مراکز مختلف مشاوره زیر پوشش بهزیستی مراجعه کردند.
به گزارش شفا آنلاين،ˈآرزو ذکایی فرˈ روز دوشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه کشوریˈ تحلیل وضعیت مراکز مشاورهˈ در نشست با اصحاب رسانه در یزد افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه قبل از آن تا 20 درصد رشد نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار افزون بر 20 درصد مردم تألمات روانی دارند، افزود: ارزش توجه به بعد سلامت روحی و روانی نه تنها از رسیدگی به سلامت جسمی کمتر نیست بلکه بطور قطع بسیاری از مشکلات جسمی نیز ناشی از بی توجهی به مسائل روانی و روحی است .

وی گفت: در سالهای اخیر از سوی دولت بخصوص بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، کارهای خوبی در امر آموزش، مهارتهای زندگی و پیشگیری بعمل آمده است، هرچند هنوز جای کار وجود دارد.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی ادامه داد: بودجه معاونت مشاوره بهزیستی امسال 50درصد رشد یافت تا بتوانیم نقشی موثرتر از گذشته در جهت افزایش سلامت روانی جامعه بکوشیم.

این مقام مسوول از اجرای طرحی با عنوان ˈبرنامه مداخله گری و غربالگریˈ در باره کودکان پنج الی شش سال خبر داد که سال گذشته آغاز شد و امسال در تمام استانها اجرا می شود .

ذکایی فر افزود: در قالب این طرح به مسائل مختلف بخصوص مشکل استرس کودکان رسیدگی می شود.

وی افزود: در مرحله اول اجرای این طرح مشخص شد 33 درصد کودکان، اضطراب دارند.

کارگاه کشوری ˈتحلیل وضعیت مراکز مشاورهˈ با هدف بررسی تهدیدها، فرصتها، تهیه نقشه و سند راه در مراکز مختلف پیشگیری و مشاوره کشور در سالجاری، در هتل صفائیه یزد برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی، تحلیلی و توجیهی، معاونان پیشگیری و کارشناسان مراکز مشاوره کشور با برنامه ها و اهداف دفتر مشاوره سازمان بهزیستی و همچنین آخرین وضعیت مشاوره آشنا شدند
برچسب ها: مرکز ، مشاوره ، بهزیستی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: