کد خبر: ۲۲۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - 2019January 26
تمامی دانش‌آموزان و اهالی روستای شمس آباد و روستاهای اطراف آن مورد بررسی قرار گرفته و افراد مبتلا شناسایی و قرنطینه شده‌اند
شفاآنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از شیوع بیماری قارچی در بین دانش آموزان یکی از روستاهای ایرانشهر خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، محمد مهران امینی‌فرد گفت: کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر حدود ۱۰ روز پیش از شیوع بیماری قارچی(کچلی) بین دانش‌آموزان یک مدرسه ابتدایی در روستای شمس‌آباد سرهنگ ایرانشهر مطلع شدند و به محض اطمینان اقدامات لازم برای درمان این بیماری<Sickness> در بین دانش آموزان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از اطلاع کارشناسان بهداشت این دانشگاه، مرکز بهداشت در جریان قرار گرفته و کارگروهی به‌ منظور حل این مشکل تشکیل شد.

امینی‌فرد خاطر نشان کرد: تمامی دانش‌آموزان و اهالی روستای شمس آباد و روستاهای اطراف آن مورد بررسی قرار گرفته و افراد مبتلا شناسایی و قرنطینه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر عنوان کرد: دوره درمان مبتلایان بین یک هفته تا یک ماه است .

وی اذعان داشت: تمامی مدارس این روستا و روستاهای اطراف به صورت روزانه مورد بررسی قرار می‌گیرند تا در صورت مشاهده این بیماری در فرد دیگر، اقدامات لازم صورت گیرد.

امینی فرد عنوان کرد: تمام اقدامات پزشکی و داروهای لازم به صورت رایگان در اختیار افراد مبتلا قرار گرفته است.

وی افزود: این بیماری واگیردار بوده و  به دلیل عدم رعایت  بهداشت فردی رخ می دهد .

وی در پایان گفت: این روستا 5 کیلومتری ایرانشهر بوده و اهالی روستا مشکلی در زمینه تامین آب و برق ندارند.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این باره گفت: همه افراد مبتلا به بیماری قارچی، دانش آموز نبوده و تعدادی از اهالی روستا هم به بیماری مبتلا شده‌اند .

علی نخعی اذعان داشت: معاینه و توزیع دارو طریق مرکز بهداشت صورت گرفته و دانش آموزان مبتلا برای کنترل بیماری و عدم ابتلای باقی دانش آموزان به مدت یک هفته تعطیل شده اند.

وی افزود: به دلیل شرایط نامناسب بهداشت در این روستا و خطرات احتمالی، جلسات انجمن برگزار شده و آموزش های لازم از طریق مرکز بهداشت ایرانشهر به اهالی روستا منتقل شده است.ایلنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: