کد خبر: ۲۲۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - 2019January 27
با تغییر روش پرداخت سود سپرده های کوتاه مدت از روز شمار به ماه شمار این احتمال وجود دارد که منابع بانکها به سمت بانک های قرض الحسنه انتقال پیدا کند.

شفا آنلاین>بیمه و بانک>با تغییر روش پرداخت سود سپرده، برخی از مشتریان سپرده های خود را به بانک های قرض الحسنه منتقل می کنند.


به گزارش شفا آنلاین:با تغییر روش پرداخت سود سپرده های کوتاه مدت از روز شمار به ماه شمار این احتمال وجود دارد که منابع بانکها به سمت بانک های قرض الحسنه<Bad credit banks> انتقال پیدا کند.

از آنجا که اگر در طی ماه شخصی به حساب کوتاه مدت خود پول واریز کند هیچگونه سودی در پایان ماه به آن پرداخت نخواهد شد، بنابراین آن واریزی در وسط ماه هیچگونه عایدی برای مشتری نخواهد داشت.


 این در حالی است که اگر همان مبلغ را در حساب خود در بانک های قرض الحسنه واریز کند حداقل امتیاز محاسبه وام برای مشتری در پایان ماه لحاظ خواهد شد.

 به عبارت دیگر از آنجا که ماندن پول در حساب کوتاه مدت و بانک قرض‌الحسنه در طی ماه هیچگونه سودی برای مشتری ندارد بهتر است در حسابی گذاشته شود که امتیاز وام در آن تأثیر داشته باشد.

 به همین جهت پیش‌بینی می‌شود در طی چند ماه آینده بانک ها و موسسات قرض الحسنه که با میانگین حساب بدون سود، تسهیلات با نرخ ۲ درصد و ۴ درصد را پرداخت میکنند منابع بسیاری را جذب نمایند.

 هم اکنون ۲ بانک قرض الحسنه مهر ایران و رسالت به طور تخصصی در زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حال فعالیت هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: