کد خبر: ۲۲۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - 2019January 24
آینده نگری و پژوهش به ما یاد می‌دهد که با توجه به تغییرات علم روز، برای موفقیت فراتر از امروز را ببینیم و نگاه رو به فردا داشته باشیم
شفاآنلاین>سلامت> دبیر اولین همایش دریچه‌ای به سلامت فردای ایران، گفت: دغدغه ای که نظام سلامت جهان را تهدید می‌کند، تغییرات در نوع بیماری ها و الگوی زندگی است.

به گزارش شفاآنلاین، علی دباغ، صبح پنج شنبه در حاشیه اولین همایش دریچه ای به سلامت فردای ایران، با اشاره به اینکه در آینده چهره بیماری‌ها و روش‌های درمانی تغییر می کند، افزود: آینده نگری و پژوهش به ما یاد می‌دهد که با توجه به تغییرات علم روز، برای موفقیت فراتر از امروز را ببینیم و نگاه رو به فردا داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل گسترش ارتباطات، حیطه‌هایی که دانش بشر در آن پیشرفت کرده موجب تعامل حرفه‌ها و دانش های مختلف شده است، گفت: نظام سلامت یک نظام چند بعدی است که موضوعات مختلفی همچون اقتصاد، فرهنگ، فناوری‌های نوین و ابعاد بین الملل و...، در آن موثر است. بنابراین پیش بینی می‌شود در آینده، چهره نظام سلامت دنیا تغییرات (Changes)زیادی داشته باشد.

دباغ ادامه داد: در چند سال آینده اتفاقات جدیدی با استفاده از فناوری‌های نوین در چهره بیماری‌ها، وضعیت بیماری ها و روش‌های درمانی متفاوت، رخ خواهد داد.

دبیر همایش دریچه‌ای به سلامت (Health)فردای ایران، با اشاره به اینکه کشور به سمت سالمندی پیش می‌رود، گفت: این مسئله ضررها و منافعی را به همراه دارد که می‌توان با شناخت روند پیشرفت علم ضررها را به فرصت تبدیل کرد

دباغ، در ارتباط با آثار تحریم ها بر نظام سلامت کشور، افزود: تحریم ها مقطعی است و می توان آنها را به فرصت تبدیل کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: