کد خبر: ۲۲۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - 2019January 22
بیمارانی که به دلایل مختلف دچار مشکلات قلبی شده از طریق توانبخشی قلبی عروقی و ریوی می‌توان به آنها کمک کرد که از چرخه زندگی و کار دور نشوند
شفاآنلاین>سلامت> رئیس اولین کنگره توانبخشی قلبی، عروقی و ریوی گفت: مراکز توانبخشی قلبی و ریوی در کشور هرچند که توسعه یافته ولی هنوز کمبود داریم و گسترش آن درکمک هر چه بیشتر به بیماران دارای اهمیت است.

به گزارش شفاآنلاین، عروقی و ریوی ایران، دکتر محمدتقی حلی‌ساز اظهار داشت:بیمارانی که به دلایل مختلف دچار مشکلات قلبی شده از طریق توانبخشی قلبی عروقی و ریوی می‌توان به آنها کمک کرد که از چرخه زندگی و کار دور نشوند.

حلی ساز، ‌تنگی عروق کرونر قلب را شایع ‌ترین بیماری قلبی در دنیا و در کشور اعلام کرد و گفت: همچنین اختلال و مشکل در عضله و دریچه قلب به دلایل مختلفی همچون عفونت،‌ ویروس یا مشکلات (Difficulties)مادرزادی سبب گرفتاری افراد می ‌شود که در همه این بیماران از طریق توجه به توانبخشی قلبی و عروقی می‌ توان کمک شایانی به آنها انجام داد.

وی بیماری‌ های قلبی و عروقی را یکی از علل مرگ و میر اصلی ایرانیان برشمرد و گفت: فاکتورهای متعددی در بروز این بیماری نقش دارند ولی آنچه مسلم است این بوده که شیوه زندگی ناسالم، عدم تحرک و استفاده از غذای ناسالم در گسترش این بیماری دارای اهمیت است بنابر این افراد می‌توانند با توجه به این مسئله و همچنین تنظیم ساعات مناسب خواب و بیداری در جهت پیشگیری از این مشکل اقدام کنند.

رئیس اولین کنگره توانبخشی قلبی، عروقی و ریوی اظهار داشت: این کنگره دهم و یازدهم بهمن ماه سال جاری در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد تهران با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی در زمینه توانبخشی قلبی، عروق و ریوی مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

وی افزود:‌ متخصصان و جراحان قلب، پرستاران(nurses)، فیزیوتراپیست‌ها و متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی از جمله مخاطبان این کنگره بوده که از مباحث این کنگره می‌توانند بهره‌مند شوند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: