کد خبر: ۲۲۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - 2019January 22
بنده شاهرخ قیصری هستم، سی و یک ساله و لیسانس کارگردانی از دانشگاه سوره دارم. کارهایی که انجام دادم و می شود از آنها نام برد: "کت فرمانده"، "میراث پدر"، "مستر اِستون" و فیلم نیمه بلند "مرز غیرت" بوده است که تهیه کنندگی و کارگردانی اش را به عهده داشتم

شفا آنلاین>اجتماعی> "این فیلمنامه و این کار حرف های زیادی برای گفتن دارد "
به گزارش شفا آنلاین:شاهرخ قیصری در مصاحبه با روابط عمومی پروژه سینمایی "پرچین" عنوان کرد که این فیلمنامه و این کار حرف های زیادی برای گفتن دارد و می تواند در صف اول فیلم هایی که در رابطه با دفاع مقدس تولید می شوند، قرار بگیرد.

 شاهرخ قیصری که این روزها در حال تهیه نخستین فیلم سینمایی خود است در مصاحبه ای که با روابط عمومی پروژه "پرچین" انجام داده، توضیحاتی راجع به فعالیت های سینمایی خودش ارائه داده است که در اینجا مطالعه می کنید.                                                                  

   - خودتان را معرفی کنید و راجع به سوابقتان در عرصه سینما، توضیح دهید؟
بنده شاهرخ قیصری هستم، سی و یک ساله و لیسانس کارگردانی از دانشگاه سوره دارم.
کارهایی که انجام دادم و می شود از آنها نام برد: "کت فرمانده"، "میراث پدر"، "مستر اِستون" و فیلم نیمه بلند "مرز غیرت" بوده است که تهیه کنندگی و کارگردانی اش را به عهده داشتم.
_فیلم هایی که قبلا کار کرده اید، در چه موضوعاتی بودند؟
موضوع کارهای قبلی من هم مثل همین کار اجتماعی، مذهبی بوده است. به ویژه با توجه به اینکه من در این موضوع، تئاتر هایی به روی صحنه برده ام، خوشبختانه مورد توجه مخاطب قرار گرفته است.
_ اولین تجربه های هنری خود را با ساخت فیلم شروع کردید یا کارگردانی تئاتر؟
کارگردانی تئاتر
_تا به حال چه تئاترهایی را به روی صحنه برده اید؟
"لیلی نام تمام مادران است" ، "روایت بیسیم چی" ، "آشنای غریب" و آخرین تجربه من حضور به عنوان کارگردان تئاتر نمایش "سربند" بود که سال جاری در ساری، بندرعباس و اردبیل به روی صحنه رفت.
_ به عنوان کارگردان و تهیه کننده دلیل انتخاب فیلمنامه "پرچین" برای کار چیست؟
یکی از مهم ترین دلایل من برای انتخاب فیلمنامه "پرچین"، این بود که احساس کردم خلآیی هست در جامعه و نسل جوان زیاد درباره ی دفاع مقدس نمی دانند و فکر کردم با این فیلمنامه  که نگارش دوست و همکار خوبم جناب آقای سید مهدی سجادپور هست، می شود هم ارزش های دنیوی و مادی را به تصویر کشید و هم ارزش های معنوی را.
_برای اولین تجربه ی فیلم بلند چرا به سراغ این سبک فیلمنامه رفته اید؟
من احساس می کنم که به عنوان یک ایرانی شهدا و کسانی که رفتند جان خودشان را فدا کردند تا من بتوانم خیلی آزادانه و محترمانه و با امنیت کامل در کشور زندگی کنم، دینی را گردن من دارند و خواستم با اولین کار سینمایی خودم، این دین را ادا کنم.
_ فیلم سینمایی "پرچین" برای سینمای خانگی تولید می شود؟
فیلم "پرچین " را ما برای جشنواره فجر سال آینده آماده می کنیم و انشالا که بتوانیم به قسمت هنر و تجربه جشنواره راه پیدا کنیم.
_ کار در چه مرحله ای از تولید است؟
مراحل انتهایی پیش تولید هستیم؛ تقریبا عوامل کار انتخاب شدند و مدت زمانی که داریم برای انتخاب عوامل دیگر صرف خواهد شد تا برای 15 بهمن ماه شروع تولید کار را داشته باشیم.
_برای اولین پروژه سینمایی خود با توجه به کاراکترهای فیلمنامه  به سراغ کدامیک از بازیگران سینما و تلویزیون رفته اید؟ و حضور کدام یک از بازیگران در فیلم قطعی است؟
اگر اجازه بدهید من فعلا در مورد هنرمندانی که قرار هست در کار ایفای نقش داشته باشند، حرفی نزنم ولی تمام تلاش مان را کردیم تا با گروهی حرفه ای و خیلی خوب بتوانیم تماشاگران را به  تماشای یک کار خوب و مورد قبول مردم دعوت کنیم.
_ سخن آخر
حرف خاصی ندارم  جز اینکه برای رسیدن به این نقطه که بتوانم کارگردانی را به صورت حرفه ای تر تجربه کنم، باید یادی کنم از زمانی که
با مرحوم ایرج قادری آشنا شدم و ازعلاقه ام به سینما برایش گفتم و ايشان مرا تشویق به این کار کردند.

هیچ وقت حرف مرحوم قادری از ذهنم نرفت که اگر عاشقی پس بخاطرش بجنگ و ازهمان لحظه تصمیم گرفتم برای سینما بجنگم. من خیلی سختی کشیدم تا الان به این مرحله رسیدم.
قطعا به عنوان اولین تجربه فیلم سینمایی نیاز به حمایت مادی وجود دارد  به ویژه برای کارهایی که شاید بهتر هست بگوئیم به سراغ آنها رفتن جسارت خاصی میخواهد.

 به گفته مقام معظم رهبری: "دفاع مقدس همیشه جز اولویت های ماست " و گروه تولید سینمایی "پرچین" سعی دارد که با نگاه فرهنگی و هنری خاص به این اولویت بپردازد. متاسفانه  ،مسئولین حمایت نمی کنند. عزیزانی که امکان حمایت های مادی و معنوی از چنین پروژه هایی را داشتند؛ با ما همکاری نکردند و من فکر میکنم دلیل عمده ی این برخورد کار اولی بودن ما هست.

چند جایی صحبت کردیم که گفتند فیلم نامه خیلی خوب هست هر چند که الان اولویت نداریم. ما هنوز امید داریم که شاید برای ادامه کار بتوانیم از کمک مسئولین استفاده کنیم.
این فیلمنامه و این کار حرف های زیادی برای گفتن دارد و می تواند در صف اول فیلم هایی که در رابطه با دفاع مقدس تولید می شوند،قرار بگیرد



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: