کد خبر: ۲۲۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۷ - 2019January 20
آموزش‌های خود مراقبتی در زمینه‌ بیماری‌های مختلفی مانند دیابت و آسم دارای اثرات مثبتی دارد به طوری که خود مراقبتی مهمترین شکل در کشورهای پیشرفته است
شفاآنلاین>سلامت>خود مراقبتی ۵۰ درصد مراجعات به اورژانس را کاهش می‌دهد و تا ۴۰ درصد از حضور بیماران به پزشکان عمومی ممانعت می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، خود مراقبتی اولین قدم در راه حفظ سلامت و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف است؛ با انجام اقدامات خود مراقبتی میزان مراجعات به پزشکان عمومی به اندازه ۴۰ درصد و پزشکان متخصص به میزان ۱۷ درصد کاهش پیدا می‌کند.

همچنین خود مراقبتی سبب کاهش ۵۰ درصدی مراجعه به مراکز اورژانس و بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌شود و در نهایت ۶۵ درصد از مراقبت‌هایی که منجر به سلامتی می‌شود به دلیل انجام خود مراقبتی<Self care> است.

خود مراقبتی ارتباطی  مستقیم با مسئولیت پذیری افراد در برابر سلامتی خود دارد،‌ موضوعی که از طریق یک سبک زندگی سالم در افراد امکان پذیر خواهد شد.

خود مراقبتی برای ارتقای سلامت به معنای استفاده درست از داروهای بدون نسخه و مراقبت‌های بهینه است بیماری‌های مزمن گفته می‌شود و خود مراقبتی به نوعی سبب ارتقای تصمیم‌های آگاهانه بالینی می‌شود.

خود مراقبتی سپری است که از ابتلای افراد به بیماری‌های واگیر و غیر واگیر جلوگیری می‌کند و همین مسئله مانع از پیدایش مرگ زودرس در بین افراد می‌شود.

آموزش‌های خود مراقبتی در زمینه‌ بیماری‌های مختلفی مانند دیابت و آسم دارای اثرات مثبتی دارد به طوری که خود مراقبتی مهمترین شکل در کشورهای پیشرفته است.yjc


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: