کد خبر: ۲۲۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۷ - 2019January 17
رعایت یک رژیم غذایی سالم و تغذیه خوب دارای مزایا و تاثیرات فراوانی روی سلامت افراد رعایت‌کننده است. در ادامه با این مزایا آشنا می‌شوید
شفاآنلاین>سلامت> تغذیه خوب و سالم یکی از پیش‌نیازها و عوامل اصلی در تدارک یک زندگی سالم و مفرح است و در این زمینه می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

به گزارش شفاآنلاین، رعایت یک رژیم غذایی سالم و تغذیه خوب دارای مزایا و تاثیرات فراوانی روی سلامت افراد رعایت‌کننده است. در ادامه با این مزایا آشنا می‌شوید.

پیشگیری از کمبود مواد مغذی

یک رژیم غذایی با کیفیت جدای از فراهم آوردن مقدار کافی و مورد نیاز از انرژی برای بدن، باعث تأمین مواد مغذی اعم از ویتامین‌ها، مواد معدنی و… برای خواهد شد و در نتیجه این امر نهایتاً باعث پیشگیری(prevention) از ابتلای به بسیاری از بیماری‌ها و حفظ و ارتقای سطح سلامت فرد رعایت کننده خواهد شد. چنانچه در بسیاری از افراد که کمبود ویتامین A، B، C و E و همچنین مواد معدنی مانند روی و منیزیم رنج می‌برند، یک رژیم غذایی متعادلمی‌تواند راهگشا و مفید باشد. همچنین با توجه به اینکه کاهش وزن در افراد سالمند باعث افزایش احتمال بروز بعضی به بیماری‌ها و مخاطرات می‌شود، رژیم غذایی سالم می‌تواند با افزایش وزن از این امر جلوگیری کند.

تعریف تغذیه خوب

تغذیه خوب و سالم دارای ویژگی‌هایی است. از جمله اینکه باید نیاز بدن به درشت مغذی‌هایی مثل کربو هیدرات، پروتئین و چربی و ریز مغذی‌هایی مثل ویتامین‌ها و مواد معدنی را تامین کند. بدیهی است فردی که سعی در داشتن یک رژیم غذایی خوب و کارا دارد، باید از غذا و مواد تشکیل‌دهنده و اثراتی که یک تغذیه خوب و سالم می‌تواند بر بدن فرد مصرف کننده داشته باشد، آگاه باشد. بسیاری از افراد با اینکه مقدار زیادی غذا مصرف و به بدن آنها کالری وارد می‌شود ولی نمی‌توانند به‌خوبی ریز مغذی‌های مورد نیاز بدن خود نظیر مواد معدنی و ویتامین‌ها را تامین کنند.

کاهش وزن

یک رژیم غذایی مناسب با تامین مقادیر کافی از فیبرهای غذایی که می‌تواند باعث کاهش مصرف انرژی توسط فرد رعایت کننده می‌شود، در پیشگیری و همچنین درمان بیماری چاقی نقش موثری داشته باشد. شما می‌توانید سبزی و میوه‌هایی که فیبر فراوانی دارند را به برنامه غذایی خود اضافه کنید و به‌راحتی شاهد کم شدن وزن و چربی‌های اضافه بدن خود باشید!

کاهش استرس

جدای از تمام فوایدی که در بالا در مورد رعایت یک رژیم غذایی خوب مطرح شد، یک رژیم غذای غنی و متعادل که غنی از پروتئین باشد با کاهش سطوح هورمون کورتیزول باعث کاهش میزان استرس و همچنین از طریق خواص اسیدهای چرب امگا ۳ باعث کاهش عارضه افسردگی(Depression) و بهبود خلق و خو در افراد رعایت کننده می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: