کد خبر: ۲۲۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۷ - 2019January 13
بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۶۶ پزشکان و وکلا می‌توانند در ساختمان‌ها با کاربری مسکونی فعالیت کنند اما بر اساس همین قانون مطب پزشکان در ساختمان‌هایی که مردم سکونت دارند، دایر نیست و این قانون برای کاهش هزینه‌های سلامت و قیمت ویزیت به تصویب رسیده است
شفاآنلاین>سلامت>معاون نظارت و فنی سازمان نظام پزشکی گفت: فعالیت پزشکان در ساختمان‌های با کاربری تجاری سبب افزایش هزینه‌های جاری و در نهایت قیمت ویزیت می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، معاون نظارت و فنی سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۶۶ پزشکان و وکلا می‌توانند در ساختمان‌ها با کاربری مسکونی فعالیت کنند اما بر اساس همین قانون مطب پزشکان در ساختمان‌هایی که مردم سکونت دارند، دایر نیست و این قانون برای کاهش هزینه‌های سلامت و قیمت ویزیت به تصویب رسیده است.

فعالیت پزشکان (physicians)در ساختمان‌‌ها با کاربری مسکونی بلامانع است

وی ادامه داد: مطب‌های استیجاری یا ملکی بر اساس قانون ۱۳۶۶ می‌توانند در ساختمان‌ها با کاربری مسکونی دایر باشند و هیچ مشکلی از این نظر وجود ندارد.

معاون نظارت و فنی سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: تنها در حدود ۵ درصد از مطب‌ها در ساختمان‌ها با کاربری مسکونی که مردم در آن ساکن هستند، دایر شده که معمولا درب ورود و خروج این نوع مطب‌ها جداگانه است.

وی بیان کرد: قانون‌گذار اجازه فعالیت مطب در ساختمان‌ها با کاربری مسکونی را به این دلیل داده است که هزینه ویزیت کاهش پیدا کند زیرا  اگر مطب‌ها در ساختمان‌ها با کاربری تجاری دایر شوند، هزینه‌های جاری پزشکان ۳ برابر می‌شود و به دلیل افزایش قیمت ویزیت فشار زیادی به مردم وارد می‌شود و دسترسی بیماران به پزشکان به دلیل افزایش قیمت کاهش پیدا می‌کند.

آمادگی سازمان نظام پزشکی برای همکاری با شهرداری

وی گفت: تاسیس مطب پزشکان در ساختمان‌های با کاربری مسکونی و حتی بهداشتی درمانی و فرهنگی سبب کاهش هزینه تمام شده خدمت می‌شود، کارشناسی‌ها بارها محسنات قانون سال ۱۳۶۶ را به اثبات رسانده است.

معاون نظارت و فنی سازمان نظام پزشکی با اشاره به فعالیت مطب پزشکان در ساختمان های با کاربری غیر تجاری، افزود: سازمان نظام پزشکی از فعالیت پزشکان در ساختمان‌های فرهنگی استقبال می‌کند و آمادگی ساماندهی آن‌ها را دارد.

وی در خصوص استفاده از کارت‌خوان در مطب (Office)پزشکان گفت: موضوع استفاده از کارت‌خوان در مطب پزشکان در حال بررسی است و از نظر قانونی به این مسئله رسیدگی می‌کنیم، سازمان نظام پزشکی به جامعه پزشکی توصیه لازم را در این خصوص اعلام کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: