کد خبر: ۲۱۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۷ - 2019January 10
اگر ناباروری در خانمی به وسیله پزشکان تشخیص داده و یا حتی درمان شده است، به دلیل اختلال لوله‌های رحمی ممکن است بارداری خارج رحمی اتفاق بیفتد
شفاآنلاین>سلامت>تشخیص بارداری خارج از رحمی امری آسان نیست، اما آزمایش خون و اندازه‌گیری مقدار HCG و سونوگرافی راهی مناسب برای تشخیص بارداری خارج از رحم است.

به گزارش شفاآنلاین، بارداری خارج از رحم در هر زنی ممکن است ایجاد شود اما برخی از شرایط احتمال بروز آن را افزایش می‌دهد.

انجام هر نوع عمل جراحی در ناحیه لگن پس از زمان بستن لوله‌های رحمی: اگر با یک جراحی لوله‌های رحمی باز شود ممکن است به بارداری<Pregnancy> خارج از رحم منجر شود، همچنین اگر زنی در زمان بارداری داروی دی اتیل استیل بسترول مصرف کرده باشد یا سابقه بارداری خارج از رحم را داشته باشد، میزان شیوع این عارضه بیشتر خواهد شد.

 آسیب‌دیدگی لوله‌ها به دلیل عفونت‌: این مسئله منجر به التهاب و عفونت لگن یا PID می‌شود و همین مسئله بروز بارداری خارج از رحم را افزایش می‌دهد.

 ناباروری: اگر ناباروری در خانمی به وسیله پزشکان تشخیص داده و یا حتی درمان شده است، به دلیل اختلال لوله‌های رحمی ممکن است بارداری خارج رحمی اتفاق بیفتد.

علائم بارداری خارج رحمی
علائم بارداری خارج رحمی در هفته‌های ۶ و ۷ حاملگی مشخص می‌شود، هرچند در برخی از زنان علائم بارداری خارج از رحم در هفته چهارم نمایان می‌شود.

بهترین حالت درمان بارداری خارج از رحم تشخیص در مراحل اولیه است، زیرا این حالت از خطر پارگی لوله و خون‌ریزی شدید جلوگیری می‌کند، گرفتگی در ناحیه شکم یا درد ناگهانی که اوایل آن آرام است، اگر به همراه تهوع و استفراغ باشد باعث بروز بارداری خارج از رحم در زنان می‌شود، همچنین خون‌ریزی یا لکه بینی قهوه‌ای، در حالتی که انتظار بارداری نباشد، ممکن است نشانه‌ای برای بارداری خارج از رحم باشد.

تشخیص بارداری خارج از رحمی امری آسان نیست، اما آزمایش خون و اندازه‌گیری مقدار HCG در صورتی که آن‌طور که انتظار می‌رود افزایش پیدا نکند، ممکن است بارداری غیرطبیعی و شاید خارج از رحم را افزایش دهد.

سونوگرافی راهی مناسب برای تشخیص بارداری خارج از رحمی است، زیرا با این روش می‌توان بارداری لوله‌ای را در درون لوله فالوپ مشاهده کرد.

اگر بارداری به وضوح خارج از رحم باشد و اندازه جنین کوچک بوده، می‌توان از درمان‌های دارویی برای عارضه بارداری خارج از رحم استفاده کرد به‌طوری که درمان غیرجراحی این بیماری استفاده از نوع داروی ضدسرطان به نام متوترکسات است که به صورت تزریق انجام می‌شود.yjc


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: