کد خبر: ۲۱۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۷ - 2019January 10
پزشکان برای درمان بیمار‌ی‌های متعددی مانند صرع، عوارض سکته و حتی افسردگی از تحریک عصبی استفاده می‌کنند
شفا آنلاین>سلامت>اخیرا محققان دانشگاه کالیفرنیا در آمریکا ایمپلنت هوشمند جدیدی طراحی کرده‌اند که با «گوش کردن» به علائم مغز می‌تواند در درمان صرع و دیگر بیماری‌های عصب‌شناختی، مانند پارکینسون، موثر باشد.

به گزارش شفا آنلاین: پزشکان برای درمان بیمار‌ی‌های متعددی مانند صرع، عوارض سکته و حتی افسردگی از تحریک عصبی استفاده می‌کنند. آنها با ابزارهای خاصی، پالس‌های الکتریکی ارسال کرده و بدین ترتیب فعالیت مغز و سیستم اعصاب مرکزی را کنترل می‌کنند.

پزشکان گاهی اوقات از این فناوری برای بهبود علایم بیماری پارکینسون، <Parkinson's disease>که نوعی بیمای عصب‌شناختی است، استفاده می‌کنند تا تعادل جسمانی و توانایی حرکت و هماهنگ کردن اعضای بدن افراد مبتلا را به آنها برگردانند. اما ابزارهای تحریک‌کننده عصبی که در حال حاضر در دسترس هستند، نمی‌توانند فعالیت مغز را تحریک کرده و در همان حال این فعالیت‌ها را ثبت کنند.

به‌تازگی محققان دانشگاه کالیفرنیا، ابزار جدیدی ساخته‌اند که می‌تواند این کارها را انجام دهد و صرع، پارکینسون و دیگر بیماری‌های عصب‌شناختی را درمان کند. آنها نام این ایمپلنت جدید را «WAND»، که مخفف ابزار تحریک عصبی مصنوعی بی‌سیم است، گذاشتند. این ابزار دارای دو عدد کنترل‌کننده بیرونی است که هر کدام از آنها به بررسی ۶۴ الکترودی که در مغز کار گذاشته می‌شود، می‌پردازند.

این ابزار می‌تواند فعالیت الکتریکی موجود در مغز را بررسی کرده و علائم ناهنجاری را که نشاندهنده صرع یا لرزش است، کنترل کند. ایمپلنت WAND، برخلاف ابزارهای فعلی که فعالیت‌های الکتریکی را فقط تا هشت نقطه در مغز کنترل می‌کند، می‌تواند فعالیت ۱۲۸ کانال متفاوت را ردیابی کند.

محققان کالیفرنیا می‌گویند، آنها این ابزار را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که قیمت مناسب و دوام بالایی داشته باشد. بدین ترتیب می‌توانند نسبت به نتایج خوب این ابزار در درمان بیماری‌ پارکینسون امیدوار باشند. این ابزار می‌تواند به راحتی به علایم گوش دهد و با شناسایی علایم عصبی و ارسال آنها به مغز، به حفظ تعادل در افراد مبتلا به پارکینسون کمک کند.

 محققان امیدوارند در آینده‌ای نه چندان دور، این ایمپلنت را روی انسان کار گذاشته و شاهد نتایج خوب آن باشند.مدیکال نیوزتودی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: