کد خبر: ۲۱۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۱۹ دی ۱۳۹۷ - 2019January 09
قارچ ها پس از ورود به مغز، موجب تحریک سلول های ایمنی موسوم به میکروگلیا می شوند. این سلول ها در واکنش به قارچ بسیار فعال اند و شروع به هضم قارچ ها می کنند.

شفا آنلاین>سلامت>به تازگی محققان کالج پزشکی بیلور آمریکا با آزمایش روی مدل های آزمایشگاهی با تزریق قارچ کاندیدا آلبیکانس - نوعی قارچ متداول در بدن انسان - به جریان خون موش و انجام بررسی های دقیق دریافتند این نوع قارچ قابلیت عبور ازسد خونی مغزی را دارد.  سد خونی مغزی یک سازوکار دفاعی بسیار توانمند است که مانع ورود انواع مولکول های ریز ودرشت و همچنین انواع میکروارگانیسم های خطرناک به مغز می شود.ادامه مطلب را درباره این قارچ بخوانید:

به گزارش شفا آنلاین:قارچ ها پس از ورود به مغز، موجب تحریک سلول های ایمنی<Stimulate immune cells> موسوم به میکروگلیا می شوند. این سلول ها در واکنش به قارچ بسیار فعال اند و شروع به هضم قارچ ها می کنند.همچنین  در این فرایند مولکول هایی تولید می شود که یک واکنش التهابی ایجاد می کند و قارچ ها را درساختارهای گرانول مانند درون مغز به دام می اندازد. شکل گیری این تومورهای گرانولوم موجب بروز اختلالات موقتی در حافظه موش ها می شود.به گزارش برنا، نکته جالب توجه این که ساختارهای گرانولومی که در واقع تومورهای متشکل از جوانه های گوشتی هستند، ویژگی هایی مشابه پلاک های ایجاد شده در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر دارند. این نتایج موید نتایج تحقیقاتی است که نشان دهنده آثار نامطلوب عفونت مزمن کاندیداآلبیکانس بر سیستم عصبی است.

کاندیدا آلبیکانس (Candida_albicans) یک قارچ و معمولاً عامل ایجاد عفونت‌های برفک دهان و واژینیت قارچی است. این قارچ به صورت گندروی (ساپروفیت) روی پوست و در دهان، دستگاه گوارش و دستگاه تناسلی می‌روید.به هم خوردن تعادل محیط زیست فلورمیکروبی بدن، سبب رشد بی رویه این قارچ و در مواردی ایجاد عفونت های شدید می‌شود.درمان عفونت، شامل داروهای موضعی یا خوراکی است. پروبیوتیک ها ممکن است یک درمان پیشگیرانه یا مکمل مفید در برابر عفونت کاندیدا باشد.
درمان های طبیعی
* سیر یکی از مواد غذایی سالم گیاهی با خواص ضد قارچی قوی است. به نظر می رسد آلیسین موجود در سیر، برای مبارزه با مخمر کاندیدا موثر باشد اما کمی کمتر از داروی ضد قارچ فلوکونازول موثر است.آزمایش های بیشتری مورد نیاز است تا تایید کند آیا خوردن سیر دارای ارزش درمانی برای انسان هست؟ با وجود این، استفاده از سیر به عنوان ادویه در مواد غذایی،کاملا ایمن و سالم است همچنین ممکن است به خوبی در کنار درمان های مرسوم کاندیدا عمل کند.
*استفاده از روغن نارگیل در دهان شویه، ممکن است در برابر عفونت کاندیدا (برفک) در دهان موثرباشد.
*کورکومین یکی از اجزای فعال اصلی زردچوبه، ادویه محبوب هند است. در لوله آزمایش نشان داده شده که کورکومین ممکن است مخمرهای کاندیدا را بکشد یا حداقل سبب کاهش رشد آن ها شود.آزمایش دیگری نشان می دهد کورکومین ممکن است تاثیر مخمرها بر سلول های دهان بیماران مبتلا به HIV را کاهش دهد.کورکومین در واقع موثرتر از فلوکونازول
( یک داروی ضد قارچ )است. متاسفانه، شواهد موجود به تست در لوله آزمایش محدود شده است و هر گونه ارتباط بالینی مکمل کورکومین در انسان معلوم نیست.
چند علامت عفونت قارچی
ناراحتی‌های روده: دستگاه گوارش به عنوان نخستین سکونتگاه کاندیدا، جایی است که مشکلات و ناراحتی‌های این قارچ از آن جا شروع می‌شود. آروغ مداوم، نفخ، یبوست، اسهال و تجمع گاز در روده‌ها علایم عفونت کاندیداست.
ذهن مه‌آلود: ذهن مه‌آلود اصطلاح عجیب و مبهمی است که به احساس مداوم خستگی، حواس‌پرتی و دمدمی‌مزاجی اشاره می‌کند. رشد بی‌رویه و عفونت کاندیدا می‌تواند باعث ایجاد علایم ذهنی از جمله نداشتن تمرکز، به هم ریختن هماهنگی اعضای بدن، حواس‌پرتی و حافظه‌ ضعیف شود.
عفونت سینوس: این مخمر باعث ایجاد مشکلات سینوسی مانند آب ریزش بینی، عطسه مداوم، ترشحات پشت بینی و گرفتگی بینی می‌شود.
خستگی مزمن: سندروم خستگی مزمن (CFS) نوعی ناهنجاری است که با احساس دایمی خستگی مفرط یا کوفتگی شناخته می‌شود و معمولا بیش از شش ماه ادامه دارد. این اختلال معمولا باعث ایجاد علایم دیگری از جمله حواس‌پرتی، سردرد، درد مفاصل، مشکلات حافظه و گلودرد می‌شود.
اختلال هورمونی: عفونت کاندیدا یا عفونت قارچی می‌تواند باعث ایجاد یائسگی زودرس، کاهش میل جنسی، میگرن، احتباس آب، نوسانات خلقی، افزایش وزن و آندومتریوز شود.
 
پزشکان به سه طریق می‌توانند   قارچ کاندیدا   را   تشخیص دهند:
- آزمایش خون
-  آزمایش مدفوع
-آزمایش ناتراز شدن همزیستی طبیعی دستگاه ادراری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: