کد خبر: ۲۱۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۷ - 2019January 06
در حوزه زیست فناوری خوشبختانه از لحاظ فناوری و علم رتبه اول منطقه را در اختیار داریم و محصولات خوبی در زمینه حوزه سلامت به وسیله تولیدکنندگان داخلی ساخته می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> عضو فرهنگستان علوم پزشکی گفت: در حوزه زیست فناوری تولید داخلی ۵۰ قلم دارو در کشور مقرون به صرفه است.

به گزارش شفاآنلاین، مصطفی قانعی عضو فرهنگستان علوم پزشکی اظهار کرد: در حوزه زیست فناوری خوشبختانه از لحاظ فناوری و علم رتبه اول منطقه را در اختیار داریم و محصولات خوبی در زمینه حوزه سلامت به وسیله تولیدکنندگان داخلی ساخته می‌شود.

ایران،  رتبه سوم آسیا در تولید دارو

وی ادامه داد: در حوزه پزشکی ۲۰ دارو با همت جوانان ایرانی تولید می‌کنیم و رتبه سوم آسیا در تولید دارو را داریم  و برای ارتقای آن برنامه‌ریزی منظم و اقدامات گسترده‌ای انجام شده است.

قانعی بیان کرد: بر اساس برنامه تدوین شده امیدوارم طی سه سال آینده رتبه تولید داروی ایران در آسیا یک پله صعود کند، این کار مستلزم تلاش، تحقیق و پژوهش‌های علمی بیشتر در حوز‌های مختلف و به خصوص زیست فناوری و پزشکی است.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی تأکید کرد: در شرایط فعلی و با این حجم از تولیدات علمی طی ۱۰ سال آینده ایران رتبه اول را در اختیار دارد و خوشبختانه در حوزه زیست فناوری پزشکی ما رقیبی نخواهیم داشت.

تولید داخلی ۵۰ قلم دارو به صرفه است

وی در زمینه تولید دارو‌های(Medications) مختلف در کشور گفت: امروزه ۱۴۰ دارو در دنیا وجود دارد که تولید ۵۰ قلم آن برای کشورمان مقرون به صرفه است و دستور تولید آن‌ها داده شده است.

قانعی اضافه کرد: از میان ۵۰ دارو مقرون به صرفه تعداد ۲۰ دارو به وسیله کارخانجات داخلی تولید می‌شود و قرار است ۳۰ قلم دارو دیگر طی ۴ سال آینده وارد بازار کشور شود.

فارغ‌التحصیلی ۱۵ هزار نفر در حوزه زیست فناوری

عضو فرهنگستان علوم پزشکی تأکید کرد: در حال حاضر تعداد ۱۵ هزار نفر در حوزه زیست فناوری فارغ التحصیل شدند و ایران از لحاظ علمی در منطقه رتبه اول و در دنیا رتبه سیزدهم را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: حوزه زیست فناوری بسیار هزینه بر است، ولی تولیدات این حوزه از سود بالایی برخوردار است و امروزه بخشی از تحقیقات حوزه زیست فناوری به وسیله بخش خصوصی و بقیه به وسیله دستگاه‌های دولتی در این حوزه انجام می‌شود.

قانعی اضافه کرد: بودجه طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه زیست فناوری بخش دولتی با مشکلاتی(Problems) روبه‌رو است به طوری که بودجه کافی به این بخش تعلق نمی‌گیرد.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی گفت: تقسیم کار ملی بین دانشگاه‌های مختلف یکی از اقدامات کشور ما در حوزه زیست فناوری برای تولید محصولات بیشتر و تحقیقات گسترده است که بر اساس این طرح به هر دانشگاه مأموریت خاصی در حوزه زیست فناوری داده می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: